برای نخستین بار از روز جهانی شهرسازی طی همایشی در کشور گرامیداشت شد. این همایش از سوی انجمن شهرسازان و طراحان برگزار شده است. چگونگی پرداختن به موارد مهم شهرسازی، نقد شهرسازی معاصر و روشهای بهبود وضعیت موجود شهرسازی از محور این همایش گفته شده است. اشتراک کنندگان این همایش بر بهبود وضعیت شهری تاکید […]

برای نخستین بار از روز جهانی شهرسازی طی همایشی در کشور گرامیداشت شد.

این همایش از سوی انجمن شهرسازان و طراحان برگزار شده است. چگونگی پرداختن به موارد مهم شهرسازی، نقد شهرسازی معاصر و روشهای بهبود وضعیت موجود شهرسازی از محور این همایش گفته شده است. اشتراک کنندگان این همایش بر بهبود وضعیت شهری تاکید می کنند و می گویند که هم اکنون سکتور شهری با بحران مدیریت مواجه است. شماری از اشتراک کننندگان قوانین شهرنشینی کنونی را موثر نمی دانند و تاکید می کنند که برای برون رفت از بحران کنونی وضعیت شهری در کشور، نیاز به همکاری شهروندان است.

در همین حال، شعیب رحیم معین شهرداری کابل چالش ها را در سطح شهر می پذیرد و می گوید که در چند سال گذشته به سکتور شهری از سوی حکومت و نهادهای بین المللی کم توجهی شده است. در حالی از روز جهانی شهرسازی در کشور بزرگداشت می شود که هنوزهم بیشتر از شهروندان از ازدهام و نبود ترانسپورت شهری شاکی اند و در برخی از موارد اعمار بلند منزل های رهایشی غیر معیاری و خودسر بر نگرانی شهروندان افزوده است.