در یک سال گذشته نزدیک به یکهزار و پنج صد تن از جمله چهل زن به جرم قاچاق مواد مخدر در کشور بازداشت شده اند. سخنگوی مرکز عدلی و قضایی مبارزه علیه مسکرات و مواد مخدر می گوید که ولایت های کابل و ننگرهار با چهار صدو هشتاد و دو پرونده جرایم مواد مخدر، در […]

در یک سال گذشته نزدیک به یکهزار و پنج صد تن از جمله چهل زن به جرم قاچاق مواد مخدر در کشور بازداشت شده اند. سخنگوی مرکز عدلی و قضایی مبارزه علیه مسکرات و مواد مخدر می گوید که ولایت های کابل و ننگرهار با چهار صدو هشتاد و دو پرونده جرایم مواد مخدر، در صدر فهرست ولایت های کشور قرار دارد.

مسوولان مرکز عدلی و قضایی مبارزه علیه مسکرات و مواد مخدر در یک کنفرانس خبری گزارش سالانه خود را اریه کردند. خالد موحد، سخنگوی این اداره می گوید که در یک سال گذشته، نزدیک به یکهزار و پنج صد تن از جمله چهل زن در پیوند به قاچاق مواد مخدر بازداشت شده اند.

سخنگوی مرکز عدلی و قضایی مبارزه علیه مسکرات و مواد مخدر می افزاید که ولایت های کابل و ننگرهار با چهار صدو هشتاد و دو پرونده جرایم مواد مخدر، در صدر فهرست ولایت های کشور قرار دارد.

آقای موحد می گوید که درمیان بازداشت شدگان، سی زن، سه شهروند خارجی، بیست و نه دانشجو و دانش آموز و یکصدو دو تن از موظفان خدمات عامه نیز شامل اند.

افغانستان بزرگترین تولید کننده مواد مخدر جهان است. بیشتر کشت، تولید مواد مخدر در ولایت هلمند صورت می گیرد. مبارزه علیه کشت و تولید مواد مخدر در افغانستان از اولویت جامعه جهانی در راس امریکا در افغانستان است. اما شماری از آگاهان می گویند که با گذشته نزدیک به دو دهه هنوزهم کشت و تولید مواد مخدر در افغانستان به گونه چشمگیر کاهش نیافته است.