وزارت امر به معروف و نهی از منکر امارت اسلامی دستور تازه‌‌ی در مورد حجاب زنان را صادر کرد. در دستور تازه‌‌ای این وزارت آمده که زن بی‌‌حجاب در قدم اول خانه‌اش معلوم گردد و به سرپرست‌اش توصیه و تنبیه گردد. در بندهای دیگر این دستور گفته شده است که در قدم دومی سرپرست‌اش به […]

وزارت امر به معروف و نهی از منکر امارت اسلامی دستور تازه‌‌ی در مورد حجاب زنان را صادر کرد. در دستور تازه‌‌ای این وزارت آمده که زن بی‌‌حجاب در قدم اول خانه‌اش معلوم گردد و به سرپرست‌اش توصیه و تنبیه گردد.

در بندهای دیگر این دستور گفته شده است که در قدم دومی سرپرست‌اش به ریاست مربوط احضار شود و در قدم سوم سه روز بندی شود. در قدم چهارم سرپرست‌اش به محاکم سپرده شود تا به سزای مناسب محکوم شود.

در این دستور امارت اسلامی گفته شده است آن‌عده زنانی که در ارگان‌های دولتی کار می‌کنند و حجاب را رعایت نمی‌کنند، از وظیفه سبک‌دوش شوند.

وزارت امر به معروف امارت اسلام از رسانه‌ها خواسته که از طریق برنامه‌های خود، حکم، اهمیت، فواید حجاب و اضرار بی‌حجابی بیان کنند.

این درحالی‌است که امارت اسلامی پس از تسلط مجدد بر کشور، محدودیت‌های زیادی بر حضور زنان در اجتماع، کار و آموزش آنان وضع کرد که واکنش‌های ملی و بین‌‌المللی را برانگیخته است. در تازه‌‌ترین مورد، امارت اسلامی به استادان دانشگاه البیرونی در کاپیسا دستور داده‌ که با صورت و سیرت اسلامی در صنف‌های درسی حاضر شوند.