وزارت داخله به مسوولان پولیس دستور داده است تا خلاهایی را شناسایی کنند که سبب شده است، تروریستان با استفاده از این خلاها به هدف شان برسند. ظرف یک هفته اخیر شهر کابل گواه سه رویداد تروریستی در بخش های مهم بوده است. در کنار این ورود سه هراس افگن در کنسولگری هند در شهر […]

وزارت داخله به مسوولان پولیس دستور داده است تا خلاهایی را شناسایی کنند که سبب شده است، تروریستان با استفاده از این خلاها به هدف شان برسند.

ظرف یک هفته اخیر شهر کابل گواه سه رویداد تروریستی در بخش های مهم بوده است. در کنار این ورود سه هراس افگن در کنسولگری هند در شهر مزار شریف از دیگر رویداد های تازه است. وزارت داخله می گوید که طالبان همه ساله در فصل تابستان به نبرد رویا روی می پردازند و در زمستان با حملات انتحاری و انفجاری می خواهند امنیت روانی مردم را برهم بزنند. پرسش اصلی اینجاست که این تروریست ها چگونه با سلاح های ثقیل و خفیف وارد شهرهای بزرگ می شوند؟. صدیق صدیقی سخنگوی وزارت امور داخله می گوید که وزیر داخله به مسوولان پولیس دستور داده است تا خلاهایی را شناسایی کنند که سبب شده است، تروریستان با استفاده از این خلاها به اهداف شان برسند

همه را عقیده بر این است که تروریست ها از خارج کشور وارد می شوند و به نبرد می پردازند. سخنگوی وزارت داخله می گوید که در ظرف روزهای گذشته در پی عملیات نیروهای مرزی کشور، نه تروریست خارجی بازداشت شده اند.

به گفته آقای صدیقی، از آغاز سال روان خورشیدی تاکنون در نتیجه عملیات نیروهای مرزی در امتداد مرز دیورند بیش از یک هزار تروریست کشته شده اند و حدود یک هزار تروریست دیگر زخم برداشته اند.

این در حالیست که وزارت داخله از ادامه عملیات های بزرگ علیه مخالفان مسلح در ولایت های خبر می دهد که مخالفان مسلح در آنها حضور دارند.