یافته های یک گزارش نهاد نظارت و ارزیابی “میک” نشان می دهد که هنوزهم فساد در وزارت صحت عامه به ویژه در بخش داروها، تیل و چگونگی عرضه خدماتی صحی وجود دارد. کمیته نظارت و ارزیابی یا دفتر “میک” گزارشی را پیرامون میزان آسیب پذیری وزارت صحت عامه در برابر فساد، به پیشنهاد مسوولان وزارت […]

یافته های یک گزارش نهاد نظارت و ارزیابی “میک” نشان می دهد که هنوزهم فساد در وزارت صحت عامه به ویژه در بخش داروها، تیل و چگونگی عرضه خدماتی صحی وجود دارد.

کمیته نظارت و ارزیابی یا دفتر “میک” گزارشی را پیرامون میزان آسیب پذیری وزارت صحت عامه در برابر فساد، به پیشنهاد مسوولان وزارت صحت عامه منتشر کرده است. میتیوو رادیک مشاورفنی دفتر میک می گوید که این گزارش از سوی یک تیم فنی مشمول کارشناسان بین المللی در بخش های صحت و مبارزه بافساد گرد آوری شده است. در این گزارش، با بیش از دو صد کارمند پیشین وزارت صحت عامه گفت‎گو شده است. یافته های این گزارش نشان می دهد که فساد در وزارت صحت در بخش داروها، تیل و چگونگی عرضه خدماتی صحی و جود دارد.

درهمین حال فیروز الدین فیروز وزیر صحت عامه می گوید که اراده جدی برای از میان برداشتن فساد در وزارت تحت امرش وجود دارد. از سویی هم سردار روشن مشاور ریاست جمهوری در امور شفافیت و برنامه های توسعه‎ای می گوید که حکومت وحدت ملی اراده جدی برای مبارزه با فساد اداری دارد.

مسوولان کمیته نظارت و ارزیابی دفتر میک می گویند که وزارت های معارف، تجارت و دادستانی کل درخواست کرده اند که چگونگی میزان آسیب پذیری فساد در این ارگان ها را نیز بررسی کند.