بلغاریا، آلمان و شماری دیگر از کشورهای اروپایی، بیش از دوصد پناهجوی افغانستان را اخراج کرده‎اند. بیشترین این پناهجویان از بلغاریا به ترکیه فرستاده شده‎‌اند و همچنان آلمان ده ها پناهجوی افغانستان را توسط هواپیما به افغانستان انتقال داده است. دولت بلغاریا اعلام کرده است که ۱۴۰ پناهجوی افغانستان را اخراج کرده و در این […]

بلغاریا، آلمان و شماری دیگر از کشورهای اروپایی، بیش از دوصد پناهجوی افغانستان را اخراج کردهاند. بیشترین این پناهجویان از بلغاریا به ترکیه فرستاده شده‌اند و همچنان آلمان ده ها پناهجوی افغانستان را توسط هواپیما به افغانستان انتقال داده است.

دولت بلغاریا اعلام کرده است که ۱۴۰ پناهجوی افغانستان را اخراج کرده و در این اواخر بنا بر فشارهای مرزی ترکیه، ورود پناهجویان به این کشور کاهش یافته است. نخست وزیر بلغاریا گفته است که آمادگی کشورش برای اخراج دوصد پناهجوی افغانستان دیگر هم ادامه دارد.

این در حالیست که روز گذشته دولت آلمان نخستین گروه پنجاه نفری از پناهجویان افغانستان را به گونه دسته جمعی از این کشور اخراج کرده است. گفته شده درخواست پناهندگی این افراد از سوی دولت آلمان رد شده است. پیشتر از این سویدن سیزده تن و ناروی نه تن از پناهجویان افغانستان را اخراج کرده بودند. بر اساس گزارش خبرگزاری اسوشیتید پریس، آلمان قصد دارد بیش از دو هزار و پنجصد پناهجوی افغانستان را اخراج کند. اداره فدرال مهاجرت آلمان گفته است که شهروندان افغانستان در سال ۲۰۱۶ میلادی پس از شهروندان سوریه، بزرگترین گروه پناهجویان در این کشور بوده‎اند. به اساس آمار ها در دوسال اخیر بیش از یک میلیون پناهجو از افغانستان، شرق میانه، کشورهای افریقایی و برخی از کشورهای فقیر وارد آلمان شده‌اند.