رییس جمهور غنی دوره هفدهم شورای ملی را افتتاح کرد. آقای غنی در مراسم افتتاح شورای ملی تأکید کرد که نباید ناملایمات گذشت شورای ملی تکرار شود. به گفته آقای غنی شهروندان کشور انتظار دارند که نمایندگان تازه کارکرد خوبی در شورای ملی داشته باشند. رییس جمهور از دستاورد های حکوت در بخش ها مختلف […]

رییس جمهور غنی دوره هفدهم شورای ملی را افتتاح کرد. آقای غنی در مراسم افتتاح شورای ملی تأکید کرد که نباید ناملایمات گذشت شورای ملی تکرار شود. به گفته آقای غنی شهروندان کشور انتظار دارند که نمایندگان تازه کارکرد خوبی در شورای ملی داشته باشند.

رییس جمهور از دستاورد های حکوت در بخش ها مختلف نیز یاد یاوری کرد و گفت مردم انتظار دارند که با یک صفحه جدید در زندگی شنان تحول مثبت رونما شود.

رییس جمهور از کم کاری ها در انتخابات مجلس نمایندگان نیز یاد آور شد و گفت که با کسانی که در بیراهه بردن انتخابات دست داشت، برخورد قانونی خواهد شد. وی از کمیسیون انتخابات خواست تا به زودی نتایج انتخابات مجلس نمایندگان کابل را اعلام کند .

در همین حال عطامحمد دهقان پور رییس موقت مجلس نمایندگان می گوید وظیفه اصلی شورای ملی قانون گذاری نظارت از عملکرد حکومت و نمایندگی از مردم است وی می گوید منظور از نظارت حکومت تقابل نیست بلکه تعامل است.

این در حالیست که تاکنون نتایج انتخابات مجلس نمایندگان از حوزه کابل اعلام نشده است و انتخابات مجلس در ولایت غزنی برگزار نشده است. شماری از حقوقدانان افتتاح مجلس را بدون حضور نمایندگان کابل، کار غیر قانونی می خوانند.