روند بازنگری راهبرد محو گرسنگی در افغانستان می گوید که این روند تلاش خواهد کرد تا تمام مردم افغانستان به غذا کافی دسترسی پیدا کنند. هر چند افغانستان در حالت جنگی و نابسامانی های سیاسی درون حکومتی قرار دارد، اما با این وجود دولت افغانستان در سال ۲۰۱۵ به هدف دستیابی به اهداف توسعه پایدار […]

روند بازنگری راهبرد محو گرسنگی در افغانستان می گوید که این روند تلاش خواهد کرد تا تمام مردم افغانستان به غذا کافی دسترسی پیدا کنند.

هر چند افغانستان در حالت جنگی و نابسامانی های سیاسی درون حکومتی قرار دارد، اما با این وجود دولت افغانستان در سال ۲۰۱۵ به هدف دستیابی به اهداف توسعه پایدار به جامعه جهانی تعهد کرد که برای عملی کردن اهداف هفده گانه این برنامه تلاش خواهد کرد. به همین هدف روند بازنگری راهبرد محو گرسنگی در افغانستان که برای پیگیری این اهداف ایجاد شده است می گوید که با وجود چالش های ناشی از تغییرات اقلیمی، فقر و نابرابری جنسیتی در کنار جنگ، حکومت برای محو گرسنگی و سوی تغذیه که یکی از اهداف توسعه پایدار است تلاش خواهد کرد. روند بازنگری راهبرد محو گرسنگی در افغانستان می گوید که این روند تلاش خواهد کرد تا تمام مردم افغانستان به غذا کافی دسترسی پیدا کنند.

در همین حال، عتیق الله نصرت رییس اتاق تجارت و صنایع نقش سکتور خصوصی در محو گرسنگی و سوء تغدیه در کشور را مهم می داند و از حکومت می خواهد که زمینه سرمایه گذاری سکتور خصوصی در کشور را فراهم کند.

با وجود کمک های جامعه جهانی هنوزهم فقر در افغانستان به درصدی بالای قرار دارد. براساس آمارها هنوزهم نزدیک به چهل درصد از شهروندان کشور زیر خط فقر زندگی می کنند. با این حال، بر اساس گزارش بانک جهانی گرسنگی و سوی تعذیه در افغانستان تکان دهنده است.