هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) در خبرنامه‌ای اعلام کرده‌است که دبیرکل این سازمان نتایج این نشست را در یک نشست خبری شام امروز با خبرنگاران در میان می‌گذارد. گفته شده‌است که اصل آجندا امروز بحث خواهد شد که پیرامون نقشه راه سازمان ملل و نیز رایزنی درباره نامزدان نمایندگی ویژه این سازمان […]

هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) در خبرنامه‌ای اعلام کرده‌است که دبیرکل این سازمان نتایج این نشست را در یک نشست خبری شام امروز با خبرنگاران در میان می‌گذارد. گفته شده‌است که اصل آجندا امروز بحث خواهد شد که پیرامون نقشه راه سازمان ملل و نیز رایزنی درباره نامزدان نمایندگی ویژه این سازمان است.

در ادامه نشست روز (یک‌شنبه، ۲۹ دلو) نمایندگان ویژه شماری از کشورها برای افغانستان به دعوت انتونیو گوتیرش، دبیرکل سازمان ملل متحد در دوحه پایتخت قطر، روز (دوشنبه، ۳۰ دلو) نیز این نشست ادامه دارد. هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) در خبرنامه‌ای گفته که قرار است دبیرکل این سازمان، نتایج نشست دوحه را شام امروز به در یک نشست خبری با خبرنگاران در میان بگذارد. همزمان با این، سهیل شاهین، رئیس دفتر سیاسی حکومت سرپرست در دوحه گفته‌است که آنان به دلیل در نظر نگرفتن شرط‌های‌شان توسط سازمان ملل متحد در نشست دوحه اشتراک نکرده‌اند: «ما شرایطی داشتیم که در همه نشست‌ها اشتراک کامل داشته باشیم که برآورده نشد. بنابراین، اشتراک نکردیم».

دبیرکل سازمان ملل متحد در روز نخست این نشست در پشت درهای بسته‌ با نمایند‌گان کشورها در مورد نامزدان نمایندگی ویژه این سازمان و چگونگی ایجاد اجماع بین‌المللی بر سر تعامل هماهنگ و یک‌دست با حکومت کنونی، گفت‌وگو کرده‌است. گفته شده‌است که روز (یک‌شنبه، ۲۹ دلو) بیش‌تر دید و بازدیدهای غیر‌رسمی صورت گرفت‌. اصل آجندا در روز دوم مورد بحث قرار خواهد گرفت که در مورد نقشه‌راه سازمان ملل و توصیه‌های دبیرکل در مورد افغانستان است.

گفتنی‌است که ملل متحد نخستین نشست مشورتی درباره افغانستان را در اوایل ماه می سال گذشته میلادی پشت در‌های بسته در دوحه، پایتخت قطر، بدون حضور نمایندگان حکومت سرپرست میزبانی کرد.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv