دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، در یک سفر از پیش اعلام ناشده به افغانستان آمده است. آقای ترامپ که در جمعی از نظامیان آمریکا در پایگاه بگرام سخنرانی می کرد، از تمایل طالبان به صلح و کاهش حضور نظامی این کشور در افغانستان خبر داده است. آقای ترامپ گفته است که آمریکا در حال کاهش […]

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، در یک سفر از پیش اعلام ناشده به افغانستان آمده است. آقای ترامپ که در جمعی از نظامیان آمریکا در پایگاه بگرام سخنرانی می کرد، از تمایل طالبان به صلح و کاهش حضور نظامی این کشور در افغانستان خبر داده است. آقای ترامپ گفته است که آمریکا در حال کاهش حضور نظامی خود در افغانستان است.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در یک سفر از قبل اعلام ناشده وارد افغانستان شد و در پایگاه نظامی بگرام سخنرانی کرد. آقای ترامپ گفت که واشنگتن شمار نیروهایش را در افغانستان به‌ طور چشمگیر کاهش خواهد داد اما تعداد آن را مشخص نکرد. او افزود که آمریکا گفتگو‌ها را با طالبان از سر گرفته است. رییس جمهوری آمریکا تاکید کرد که در شش ماه اخیر پیشرفت بزرگی در مذاکرات به دست آمده و طالبان هم آتش ‌بس می ‌خواهد.

دونالد ترامپ افزود: “طالبان می ‌خواهند به توافقی برسد، خواهیم دید که آیا می ‌توانند به توافقی برسند یا نه. اگر برسند که رسیدند، اگر نه نرسیدند. اشکالی ندارد.”

آقای ترامپ تأکید کرد که نظامیان آمریکایی تا زمان به دست آمدن یک توافق صلح در افغانستان باقی خواهند ماند. رییس جمهور آمریکا افزود: “ما تا زمانی در اینجا خواهیم ماند که به یک توافق برسیم یا هم در صورت معامله بسیار بد با طالبان، به پیروزی کامل دست یابیم.”

رییس جمهور غنی نیز به سربازان آمریکایی سخنرانی ‌کرد و از‌ راهبرد ترامپ در ریشه ‌کن‌ کردن القاعده‌ و‌ از‌بین ‌بردن رهبر گروه داعش ابوبکر البغدادی ستایش کرد. آقای غنی همچنان از تصمیم دونالدترامپ در خصوص روند صلح افغانستان نیز سپاسگزاری کرد. رییس جمهور غنی گفت: “از تصامیم اساسی شما در خصوص تعیین حدود برای آن صلح که متضمن دستاوردهای سالیان پسین و امنیت شما و ما باشد، تشکر می‌کنم.”

بااین حال، دفتر رسانه ای ریاست جمهوری کشور با نشر خبرنامه ‌ای گفته  است که رییسان جمهوری جمهور افغانستان و آمریکا در دیدارشان در پایگاه نظامی بگرام تاکید کرده‌اند که اگر طالبان متعهد به یک موافقتنامه صلح هستند، باید آتش ‌بس را قبول کنند.