دو سال پیش در چنین روزی آخرین سرباز امریکایی از افغانستان خارج شد و امریکا به‌حضور ۲۰ ساله نظامی خود در افغانستان رسما پایان داد. ژنرال کریس دوناهو، فرمانده لشکر ۸۲ هوایی امریکا آخرین سرباز این کشور بود که از فرودگاه کابل سوار هواپیما شد. روز بعد کاخ سفید با صدور بیانیه‌‌ای از شجاعت هزاران […]

دو سال پیش در چنین روزی آخرین سرباز امریکایی از افغانستان خارج شد و امریکا به‌حضور ۲۰ ساله نظامی خود در افغانستان رسما پایان داد.

ژنرال کریس دوناهو، فرمانده لشکر ۸۲ هوایی امریکا آخرین سرباز این کشور بود که از فرودگاه کابل سوار هواپیما شد. روز بعد کاخ سفید با صدور بیانیه‌‌ای از شجاعت هزاران سرباز امریکایی در کنار ارتش افغانستان ستایش کرد.

شماری از آگاهان سیاسی می‌گویند که خروج امریکا از افغانستان پیامدهای ناگواری برای مردم افغانستان داشت. آنان گسترش فقر، نبود زمینه‌های کاری و بسته شدن مکتب‌ها به‌روی دختران را از پیامدهای منفی خروج امریکا از افغانستان می‌دانند.

شماری دیگر از اگاهان سیاسی می‌گویند که با امریکا طی دو سال اخیر سیاست‌های نادرستی را در قبال مردم افغانستان روی دست گرفته است.

جو بایدن، رییس‌جمهور امریکا به‌مناسبت ۳۱ اگست، دو ساله‌‌گی خروج آخرین سرباز امریکایی از افغانستان، از کانگرس این کشور خواست تا قانون اسکان شهروندان افغاسنتان را تصویب کند. کاخ سفید به نقل از بایدن نوشته است که قانون اسکان شهروندان افغانستان می‌‌تواند، اقامت دایمی ده‌‌ها هزار مهاجر افغانستان که با ویزای بشردوستانه موقت به امریکا انتقال داده شده‌اند را فراهم کند. جو بایدن تاکید کرده‌است که ایالات متحده همچنان به‌حمایت از مردم افغانستان ادامه خواهد داد.