رییس جمهور غنی در دیدار با شماری از رهبران سیاسی و شخصیت های جهادی، با اتحاد میان مردم افغانستان تاکید کرده است. رییس جمهور گفته است که، دشمنان مردم افغانستان در تلاش استند  با ایجاد تفرقه در میان قشر سیاسی وحدت ملی را برهم بزنند. آقای غنی، از سران جهادی و شخصت های سیاسی کشور […]

رییس جمهور غنی در دیدار با شماری از رهبران سیاسی و شخصیت های جهادی، با اتحاد میان مردم افغانستان تاکید کرده است. رییس جمهور گفته است که، دشمنان مردم افغانستان در تلاش استند  با ایجاد تفرقه در میان قشر سیاسی وحدت ملی را برهم بزنند. آقای غنی، از سران جهادی و شخصت های سیاسی کشور درخواست کرده است که،  برای ثبات در کشور تلاش کنند. در همین حال، عبدالرب رسول سیاف، با تاکید بر تامین صلح در کشور، به برگزاری اجماع ملی برای چگونگی تامین صلح و سرکوب هراس افگنان تاکید کرده است.

رییس جمهور غنی برای مشورت در مورد مسایل کلان کشوری با شماری از رهبران سیاسی، شخصیت های ملی و جهادی در ارگ دیدار کرده است. در خبرنامه ای که از سوی ارگ ریاست جمهوری منتشر شده آمده است که، در این دیدار در پیوند به مسایل امنیتی و دفاعی و چگونگی مقابله با تروریستان، تقویت بیشتر روند صلح، توسعه ای اقتصادی و ظرفیت سازی بحث و گفتگو شده است. در این دیدار رییس جمهور با تاکید براینکه جنگ افغانستان ابعاد منطقه ای و فرامنطقه ای دارد گفته است که، دشمنان مردم افغانستان تلاش دارند که، میان قشر سیاسی تفرقه ایجاد کنند و وحدت ملی  را خدشه دار بسازند. آقای غنی ثبات در کشور را به همبستگی و وحدت میان قشر سیاسی، عالمان دین و رهبران جهادی می داند و از انان درخواست کرده است که، برای تامین ثبات در کشور تلاش کنند.رییس جمهور غنی گفته است حکومت وحدت به تعدات اش در قبال برگزاری انتخابات شفاف پابند است و در این راستاد آمادگی های لازم گرفته شده است. در این نشست عبدالرب رسول سیاف از رهبران پیشین جهاد، با ستایش از قربانی ها نظامیان کشور به تامین صلح در کشور تاکید کرده است. آقای سیاف، برای چگونگی تامین صلح و سرکوب هراس افگنان در میدان های نبرد به اجماع ملی تاکید کرده است. این نشست در حالی برگزار می شود که هم اکنون درشماری از ولایت هاکشور جنگ میان نظامیان و هراس افگنان جریان دارد و به شمول شهرکندز شماری زیادی از ولسوالی کشور به دست افراد وابسته به طالبان سقوط کرده است.