دو روز پس از نشست مخالفان حکومت سرپرست در مسکو، سفیر روسیه با امیر خان متقی دیدار کرد. معاون سخنگوی وزارت امور خارجه در حساب کاربری خویش در پیام صوتی به رسانه‌ها گفته‌است که روابط اقتصادی، سیاسی، منطقه‌ای و جهانی محور این دیدار بوده‌است. دو روز پس از برگزاری نشست چهره‌های سیاسی مخالف حکومت سرپرست […]

دو روز پس از نشست مخالفان حکومت سرپرست در مسکو، سفیر روسیه با امیر خان متقی دیدار کرد. معاون سخنگوی وزارت امور خارجه در حساب کاربری خویش در پیام صوتی به رسانه‌ها گفته‌است که روابط اقتصادی، سیاسی، منطقه‌ای و جهانی محور این دیدار بوده‌است.

دو روز پس از برگزاری نشست چهره‌های سیاسی مخالف حکومت سرپرست در مسکو، وزارت خارجه کشور از دیدار دیمتری ژیرنوف، سفیر روسیه برای افغانستان با امیرخان متقی، سرپرست این وزارت خبر داده‌است. ضیااحمد تکل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه روز (شنبه، ۴ قوس) با نشر پیامی در شبکه ایکس از این دیدار خبر داده‌است. او افزوده‌است که دو طرف در این دیدار در مورد روابط اقتصادی، سیاسی، منطقه‌ای و جهانی گفت‌وگو کرده‌اند.

همچنان معاون سخنگوی وزارت امور خارجه می‌گوید که سرپرست وزارت امور خارجه در دیدار با سفیر ترکمنستان در کابل روی مسائل اقتصادی گفت‌وگو کردند.

این دیدار در حالی صورت می‌گیرد که مسکو روز (پنج‌شنبه، ۲۳ نوامبر) میزبان چهره‌های سیاسی حکومت سرپرست بود. این نشست تحت نام «افغانستان میان گذشته و آینده» که با میزبانی حزب عدالت روسیه در شهر مسکو برگزار شد و اشتراک‌کننده‌گان آن خواستار حمایت کشورهای جهان و منطقه به‌منظور دست‌یابی به یک راه‌حل اساسی برای بحران افغانستان شدند.

گفتنی‌است که پس از برگزاری این نشست، سخنگوی حکومت سرپرست به رسانه‌ها گفت که ما به روسیه اعتراض کرده‌ایم و آنان باید در امور کشورها مداخله نکنند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv