در ادامه‌ی نگرانی‌ها از وضعیت سیاسی افغانستان با آغاز حکومت سرپرست در کشور، سراج ‌الدین حقانی، سرپرست وزارت داخله در دیدار با رزا اوتونبایوا فرستاده ویژه سازمان ملل متحد برای افغانستان خطاب به جامعه جهانی ‌می‌گوید که نباید مشکلات و کاستی‌های گذشته به این حکومت ربط داده شود. سراج‌الدین حقانی، سرپرست وزارت داخله در دیدار […]

در ادامه‌ی نگرانی‌ها از وضعیت سیاسی افغانستان با آغاز حکومت سرپرست در کشور، سراج ‌الدین حقانی، سرپرست وزارت داخله در دیدار با رزا اوتونبایوا فرستاده ویژه سازمان ملل متحد برای افغانستان خطاب به جامعه جهانی ‌می‌گوید که نباید مشکلات و کاستی‌های گذشته به این حکومت ربط داده شود.

سراج‌الدین حقانی، سرپرست وزارت داخله در دیدار با رزا اوتونبایوا فرستاده ویژه سازمان ملل متحد برای افغانستان، خطاب به جامعه جهانی ‌می‌گوید که نباید مشکلات و کاستی‌های گذشته را به این حکومت ربط بدهد. سرپرست وزارت داخله حکومت سرپرست همچنان با اشاره به اخراج مهاجران افغانستان از پاکستان گفته که این حکومت با همسایه ‌گانش اقدامات لازم و رفتار صادقانه انجام داده‌است و مسائل داخلی کشورهای همسایه نباید برای مهاجران در این کشورها مشکل ایجاد کند.

در یک خبرنامه وزارت داخله امده‌است که روزا اوتونبایوا، در این دیدار گفته‌است که اخراج مهاجران افغانستان از کشورهای همسایه، مشکلات زیادی را به افغانستان به‌بار آورده و باید جامعه ‌جهانی روند بازگشت این مهاجران را به‌دقت بررسی کند.

شمار دیگری از آگاهان مسائل سیاسی نقش یوناما را در بخش‌های گوناگون به‌ویژه در راستای به رسمیت شناخته شدن حکومت سرپرست، مهم می‌‌دانند و ‌می‌گویند تا زمانی که شروط جهان عملی نشود، حکومت سرپرست به رسمیت شناخته نخواهد شد.

این در حالی‌است که مبارزه با تروریزم، رعایت حقوق بشر به‌ویژه حقوق زنان و دختران و تشکیل حکومت فراگیر از شروط جامعه جهانی برای به رسمیت شناختن حکومت سرپرست افغانستان است. مقام‌های حکومت سرپرست همواره گفته‌اند که شروط جهان را عملی ‌کرده‌اند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv