سفیر جدید چین امروز با صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه کشور در مقر این وزارت دیدار و گفتگو کرد. دفتر رسانه های وزارت امور خارجه با نشر خبرنامه ای می گوید وزیر امور خارجه کشور در این دیدار گفته که جمهوری خلق چین همسایه نیک و کشور دارای روابط دیرینه تاریخی با افغانستان بوده […]

سفیر جدید چین امروز با صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه کشور در مقر این وزارت دیدار و گفتگو کرد. دفتر رسانه های وزارت امور خارجه با نشر خبرنامه ای می گوید وزیر امور خارجه کشور در این دیدار گفته که جمهوری خلق چین همسایه نیک و کشور دارای روابط دیرینه تاریخی با افغانستان بوده است و ما به همکاری های این کشور با کشور مان ارزش فراوانی قایل بوده و به ویژه از نقش آن در حمایت از تلاش های صلح حکومت افغانستان استقبال و قدردانی می کنیم.

در همین حال، یوجینگ سفیر جدید چین گفته است: روابط دوستانه و همکاری های دوجانبه با افغانستان نزد چین از جایگاه ویژه ای برخوردار است و چین صلح و ثبات در افغانستان را به نفع صلح و ثبات در منطقه می داند. دفتر رسانه های وزارت امور خارجه می گوید که طرفین در دیدار همچنان در مورد پیگیری موافقتنامه های که به تازکی حین سفر اخیر معاون رییس جمهور چین به کابل امضا شده است، نیز بحث و تبادل نظر کردند.