هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل متحد در امور افغانستان در ادامه دیدارهایش با مقام‌های حکومت سرپرست؛ با معاون سیاسی ریاست‌الوزرا پیرامون نشست آینده دوحه دیدار و گفت‌وگو کرده‌است. آقای سینیرلی‌اوغلو در این دیدار گفته که جامعه جهانی با حکومت کنونی همکاری می‌کند؛ اما این حکومت سرپرست بایست شماری از کنوانسیون‌های بین‌المللی را رعایت کند. معاون سیاسی […]

هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل متحد در امور افغانستان در ادامه دیدارهایش با مقام‌های حکومت سرپرست؛ با معاون سیاسی ریاست‌الوزرا پیرامون نشست آینده دوحه دیدار و گفت‌وگو کرده‌است. آقای سینیرلی‌اوغلو در این دیدار گفته که جامعه جهانی با حکومت کنونی همکاری می‌کند؛ اما این حکومت سرپرست بایست شماری از کنوانسیون‌های بین‌المللی را رعایت کند. معاون سیاسی ریاست‌الوزرا در این دیدار باردیگر همچون مقام‌های دیگر حکومت سرپرست مخالفتش را با تعیین نماینده ویژه از سوی سازمان ملل ابراز کرده‌است.

در ادامه رایزنی‌ها پیرامون نشست آینده دوحه درباره افغانستان؛ فریدون سینیرلی‌اوغلو، هماهنگ‌کننده‌ ویژه‌ سازمان ملل متحد در امور افغانستان با مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست‌الوزار دیدار و گفت‌وگو کرده‌است. سینیرلی‌اوغلو با اشاره به نشست آینده‌ دوحه گفته‌است که جهان با حکومت کنونی همکاری می‌کند؛ اما باید این حکومت به شماری از قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی پایبند باشد. حساب کاربری ارگ در شبکه ایکس از قول آقای سینیرلی‌اوغلو نوشته که هیچ‌کسی در تلاش فروپاشی حکومت کنونی نیست. آقای سینیرلی‌اوغلو همچنان گفته که بانک جهانی به زودی نشستی درباره افغانستان برگزار می‌کند که در آن در مورد رشد سکتور بانکی افغا‌نستان، پایان دادن به تحریم‌های بانکی و از سرگیری پروژه‌های نیمه‌تمام بانک جهانی، گفت‌وگو خواهد شد.

حساب کاربری ایکس ارگ در ادامه نوشته که در این دیدار، مولوی عبدالکبیر گفته که حکومت سرپرست با بیشترین بخش «ارزیابی مستقل افغانستان» موافق است؛ اما تعیین یک نماینده‌ ویژه از سوی سازمان ملل برای افغانستان غیرضروری است. درهمین حال، سکات سمیت، مسئول سیاسی دفتر نمایندگی سیاسی سازمان ملل متحد یا یوناما با مولوی ذاکر، رئیس دفتر معاونیت سیاسی ریاست‌الوزرا دیدار کرده و گفته که در نشست دوحه در مورد تعامل با حکومت سرپرست گفت‌گو می‌شود.

دومین نشست نمایندگان ویژه‌ کشورها در امور افغانستان قرار است روزهای ۱۸ و ۱۹ ماه جاری میلادی به میزبانی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در دوحه برگزار شود. از مقام‌های حکومت سرپرست برای اشتراک در این نشست دعوت شده؛ اما پیشتر، امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه گفته بود که پس از دریافت اطلاعات مفصل از ساختار، دستورکار و ترکیب این نشست، در مورد اشتراک در آن تصمیم می‌گیرند. تاکنون روشن نشده‌است که آیا از گروه‌های سیاسی مخالف حکومت کنونی در این نشست نیز دعوت شده است یا خیر.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv