دیبورا لاینز فرستاده‌ی ویژه‌ی سازمان ملل متحد در دیدار با سراج‌الدین حقانی سرپرست وزارت داخله‌ی امارت اسلامی بر آزادی زنان ربوده شده تاکید کرده است. دفتر نمایندگی یونما در کابل با نشر خبرنامه‌ی گفته که فرستاده‌ی ویژه‌ی سازمان ملل روز 〈دوشنبه، ۴ دلو〉 با سراج‌الدین حقانی در کابل دیدار کرده است. بر اساس خبرنامه، خانم […]

دیبورا لاینز فرستاده‌ی ویژه‌ی سازمان ملل متحد در دیدار با سراج‌الدین حقانی سرپرست وزارت داخله‌ی امارت اسلامی بر آزادی زنان ربوده شده تاکید کرده است.

دفتر نمایندگی یونما در کابل با نشر خبرنامه‌ی گفته که فرستاده‌ی ویژه‌ی سازمان ملل روز 〈دوشنبه، ۴ دلو〉 با سراج‌الدین حقانی در کابل دیدار کرده است. بر اساس خبرنامه، خانم لاینز در این دیدار از رهبری امارت اسلامی خواسته که موضوع زنان فعال مفقودشده را بررسی و آزادی‌شان را تضمین کند. اعضای خانواده‌های زنان ربوده شده، ادعا دارند که تمنا زریاب پریانی با سه خواهرش “زرمینه، شفیقه و کریمه” و پروانه ابراهیم‌خیل هفته‌ی گذشته از خانه‌‌های‌شان توسط افراد امارت اسلامی بازداشت شده‌اند. اما امارت اسلامی بازداشت این زنان اعتراض‌کننده را رد کرده است.