تنش‌ها میان ایران و افغانستان در ماه‌های اخیر به بحث داغ مبدل شده‌است که درتازه‌ترین مورد، ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی رییس‌‌الوزرا در دیدار با حسن کاظمی قمی، سفیر ایران در کابل با تاکید می‌گوید که افغانستان در امور داخلی هیچ کشوری مداخله نمی‌کند و به کسی هم اجازه‌ نمی‌دهد در امور داخلی افغانستان دخالت […]

تنش‌ها میان ایران و افغانستان در ماه‌های اخیر به بحث داغ مبدل شده‌است که درتازه‌ترین مورد، ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی رییس‌‌الوزرا در دیدار با حسن کاظمی قمی، سفیر ایران در کابل با تاکید می‌گوید که افغانستان در امور داخلی هیچ کشوری مداخله نمی‌کند و به کسی هم اجازه‌ نمی‌دهد در امور داخلی افغانستان دخالت کند.

معاونیت اقتصادی رییس‌الوزرا در صفحه اکس خود نوشته است که دو طرف در این دیدار دپیرامون مسایل سیاسی و اقتصادی و نیز درباره همکاری‌‌ها در بخش‌های مختلف گفت‌وگو کرده‌‌اند.

شمار دیگری از آگاهان سیاسی می‌گویند که افغانستان و ایران برای پایان دادن به این تنش‌های لفظی باید روی موضوع حق‌آبه هیرمند به یک تفاهم دو جانبه برساند. آنان همچنان می‌گویند که اگر این تنش‌های ادامه پیدا کند، سبب تیرگی روابط بین این دو کشور خواهد شد.

این در حالی‌است که اخیرا سرپرست وزارت خارجه با اشاره تلویحی به در خواست مقام‌‌های ایران برای تشکیل حکومت فراگیر در افغانستان انتقاد کرد. در واکنش رسول موسوی، معاون وزیر خارجه ایران در توییتی نوشت که افغانستان با دوجانبه‌سازی و شخصی‌‌سازی موضوع نمی‌‌تواند از مسوولیت‌های بین‌‌المللی در امر تشکیل حکومت فراگیر فرار کند.

 

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv