سرپرست سفارت و نماینده ویژه ایران برای افغانستان در دیدار با فرستاده‌ ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد، در مورد همکاری مشترک به‌ویژه ماین‌زدایی، کشت جای‌گزین خشخاش و آموزش از راه دور (فضای مجازی) گفت‌وگو کرده‌است. حسن کاظمی قمی، نماینده‌ ویژه ایران و سرپرست سفارت این کشور در افغانستان با رزا اوتنبایوا، فرستاده‌ ویژه دبیرکل سازمان […]

سرپرست سفارت و نماینده ویژه ایران برای افغانستان در دیدار با فرستاده‌ ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد، در مورد همکاری مشترک به‌ویژه ماین‌زدایی، کشت جای‌گزین خشخاش و آموزش از راه دور (فضای مجازی) گفت‌وگو کرده‌است.

حسن کاظمی قمی، نماینده‌ ویژه ایران و سرپرست سفارت این کشور در افغانستان با رزا اوتنبایوا، فرستاده‌ ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار و در مورد همکاری مشترک در افغانستان گفت‌‌وگو کرده‌اند. سفارت ایران در خبرنامه‌ای گفته که در این دیدار هر دو طرف در زمینه‌ همکاری مشترک ایران و سازمان ملل برای ماین‌زدایی، کشت جای‌گزین خشخاش و آموزش از راه دور گفت‌وگو کرده‌اند. این در حالیست که دانشگاه ‌‌امریکایی افغانستان اعلام کرده‌است که برای دختران دانش‌آموز دوره لیسه فرصت آموزش از راه دور را فراهم کرده‌است. این دانشگاه با نشر اعلامیه‌ای در صفحه ایکس گفته‌است که هدف از این اقدام، پرورش نیروی کار تحصیل‌ کرده‌است،‌ زیرا نیرو کار ماهر، اساس ثبات سیاسی و اقتصادی را در افغانستان ایجاد می‌کند.

در همین حال، شماری از فعالان حقوق زن باردیگر آموزش را حق اساسی زنان و دختران می‌دانند و از حکومت سرپرست می‌خواهند که محدودیت‌های آموزشی و تحصیلی دختران کشور را لغو کند.

زنان و دختران کشور در حال حاضر از حق کار و تحصیل محروم هستند و همچنان با وجود خواست‌ها و فشار‌های ‌بین‌المللی مبنی بر بازگشایی مکتب‌های دختران، حکومت سرپرست این خواست‌ها را مداخله در امور داخلی افغانستان قلم‌داد کرده و بر تأمین حقوق زنان در چهارچوب شریعت اسلام ‌‌‌‌‌‌تأکید دارد.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv