در ادامه رای کشورها در پیوند به‌وضعیت افغانستان، توماس نیکلاسن نماینده ویژه‌ی اتحادیه اروپا برای افغانستان می‌گوید که با محمد السهلاوی سفیر امارات متحده عربی در بروکسل، وضعیت عمومی افغانستان را به‌بحث گرفته‌است. نیکلاسن در تویتی گفته است که در این دیدار، در مورد ایجاد فرصت‌های آموزشی برای همه در افغانستان، اقتصاد این کشور و […]

در ادامه رای کشورها در پیوند به‌وضعیت افغانستان، توماس نیکلاسن نماینده ویژه‌ی اتحادیه اروپا برای افغانستان می‌گوید که با محمد السهلاوی سفیر امارات متحده عربی در بروکسل، وضعیت عمومی افغانستان را به‌بحث گرفته‌است.

نیکلاسن در تویتی گفته است که در این دیدار، در مورد ایجاد فرصت‌های آموزشی برای همه در افغانستان، اقتصاد این کشور و مشارکت همه اقشار در حکومتداری بحث شد. به گفته او، اتحادیه اروپا و امارات متحده عربی به‌همکاری در این بخش‌ها که زمینه‌ساز فرصت‌ها برای همه در افغانستان شود، ادامه خواهند داد. سفیر امارات متحده عربی در بروکسل هم در اعلامیه‌ای گفته که کشورش با اتحادیه اروپا از نزدیک کار خواهد کرد تا حمایت از مردم افغانستان و حقوق بنیادی زنان در این کشور ادامه یابد.

در حالی نماینده ویژه‌ی اتحادیه اروپا برای افغانستان بر ایجاد فرصت‌های آموزشی در افغانستان تاکید می‌کند که هنوز دروازه‌ی مکتب‌ها به‌روی دختران بالاتر از صنف ششم مسدود است.

این در حالی‌است که ریچارد بنت، گزارشگر ویژه‌ی سازمان ملل در بخش حقوق‌‍بشر افغانستان در شبکه کاربری اکس گفته است که در جریان سفراش به ترکیه با شماری از فعالان افغانستان و مقام‌های سازمان ملل دیدار و درباره اوضاع حقوق‌بشر در افغانستان گفت‌وگو کرده‌است.

 

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv