دیدبان جهانی حقوق بشر تأکید کرده است که دولت افغانستان باید ادعاهای تجاوز جنسی را که توسط بیست عضو تیم ملی فوتبال بانوان مطرح شده، به طور کامل و همه جانبه تحقیق کند. این نهاد روز پنجشنبه با نشر اعلامیه ‌ای گفته که فدراسیون بین ‌الملل فوتبال نیز باید حکومت افغانستان را در راستای پیگرد […]

دیدبان جهانی حقوق بشر تأکید کرده است که دولت افغانستان باید ادعاهای تجاوز جنسی را که توسط بیست عضو تیم ملی فوتبال بانوان مطرح شده، به طور کامل و همه جانبه تحقیق کند.

این نهاد روز پنجشنبه با نشر اعلامیه ‌ای گفته که فدراسیون بین ‌الملل فوتبال نیز باید حکومت افغانستان را در راستای پیگرد قانونی و تأمین عدالت برای قربانیان، همکاری کند. مسوول ابتکار جهانی در دیدبان جهانی حقوق بشر گفته است که مقام‌ های دولت به عنوان گامی مهم برای ختم خشونت علیه زنان در زندگی عمومی، باید قاطعانه عمل کند. دیدبان حقوق بشر، حل این قضایا را آزمونی برای اراده حکومت افغانستان در ریشه‌ کن کردن عناصر استفاده جو در سکتور ورزش زنان عنوان کرده است.

در همین حال، جمشید رسولی، سخنگوی دادستانی کل گفته است که حکومت افغانستان تمامی این قضایا را به صورت جدی پیگیری و عاملان آن را به پنجه قانون خواهد سپرد.