وزارت کار و امور اجتماعی، شهدا و معلولین نشستی را به هدف بررسی کاکرد این وزارت در صد روز نخست سال ۹۶ و هماهنگی و تطبیق درست راهکار این وزارت در ولایت های کشور با حضور رییسان ولایتی این وزارت در کابل برگزار کرد. ارایه چالش ها و راه حل های موجود در راستای تطبیق […]

وزارت کار و امور اجتماعی، شهدا و معلولین نشستی را به هدف بررسی کاکرد این وزارت در صد روز نخست سال ۹۶ و هماهنگی و تطبیق درست راهکار این وزارت در ولایت های کشور با حضور رییسان ولایتی این وزارت در کابل برگزار کرد. ارایه چالش ها و راه حل های موجود در راستای تطبیق برنامه های توسعه ای این وزارت از اهداف این نشست عنوان شده است.

فیض الله ذکی سرپرست وزارت کار و امور اجتماعی، شهدا و معلولین که می گوید که در حال حاضر از میان هشت اعشاریه پنج میلیون تن واجد کار در کشور تنها شش اعشاریه شش میلیون تن آن مصروف کار اند و از این میان حدود یک میلیون و نه صد هزار تن در کشور بیکار اند.

سرپرست وزارت کار می افزاید که در سه ماه اخیر سطح بودجه توسعه ای این وزارت پنج اعشاریه هشت درصد بود، اما اکنون در ۳۰ اعشاریه یک درصد و تخصیص آن به ۴۸ درصد رسیده است.

آقای ذکی همچنان می گوید که دوصد و هفتاد بست خالی این وزارت به کمسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی معرفی شده است تا از طریق رقابت آزاد اشخاص و افراد مسلکی به این وزارت معرفی شوند. سرپرست وزارت کار و امور اجتماعی، شهدا و معلولین موجودیت فساد را در پرداخت حقوق شهدا و معلولین می پذیرد، اما نبود سیستم الکترونیکی “بایو متریک” را در پرداخت حقوق بازنشسته گان از عمده ترین عامل فساد اداری در این وزارت می داند.