در ادامه نگرانی‌های امنیتی کشورهای منطقه از خاک افغانستان، امامعلی رحمان، رییس‌جمهور تاجیکستان در سفر به ولایت ختلان این کشور، ۲۴ پاسگاه جدید را در مرز با افغانستان افتتاح کرد. امامعلی رحمان پیشتر گفته بود که به‌دلیل تهدیدات امنیتی، تاجیکستان به صدها تاسیسات امنیتی در مرز با افغانستان نیاز دارد. رییس‌جمهور تاجیکستان در دیدار با […]

در ادامه نگرانی‌های امنیتی کشورهای منطقه از خاک افغانستان، امامعلی رحمان، رییس‌جمهور تاجیکستان در سفر به ولایت ختلان این کشور، ۲۴ پاسگاه جدید را در مرز با افغانستان افتتاح کرد.

امامعلی رحمان پیشتر گفته بود که به‌دلیل تهدیدات امنیتی، تاجیکستان به صدها تاسیسات امنیتی در مرز با افغانستان نیاز دارد. رییس‌جمهور تاجیکستان در دیدار با سربازان کشورش در منطقه مرزی، بر تقویت حفاظت از مرزها تاکید کرده‌است.

رییس مرکز مطالعات استراتژیک تاجیکستان پیشتر گفته بود که تعداد پاسگاه‌های این کشور در مرز افغانستان از ۱۰۰ پاسگاه فراتر رفته و برخی از آنها با کمک سازمان‌های جهانی ساخته شده‌اند. تاجیکستان که از اعضای سازمان همکاری شانگهای و پیمان امنیت جمعی است، از کشورهای آسیای میانه بارها خواسته تا در اطراف افغانستان کمربند امنیتی ایجاد شود. از سوی‌هم شماری از آگاهان نظامی بر مبارزه مشترک منطقه ای بر علیه تروریسم تاکید می‌کنند. با همه این حال، ذبیح‌الله، مجاهد سخنگوی حکومت سرپرست می‌گوید که هیچ تهدیدی از افغانستان متوجه هیچ کشوری نخواهد بود. این درحالی‌است که در ماه سنبله سال جاری کمیته امنیت ملی تاجیکستان اعلام کرد که سه تروریست در مرز با افغانستان هدف قرار گرفتند و کشته شدند. تاجیکستان اعلام کرد که این افراد اعضای گروه جماعت انصارالله بودند و قصد حملات تروریستی در این کشور را داشتند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv