رئیس پارلمان اتحادیه اروپا نقض حقوق بنیادی زنان و دختران در افغانستان را نگران‌کننده خواند و آنرا نکوهش کرد. از سوی هم آلیسون داویدیان نماینده بخش زنان ملل متحد برای افغانستان بر خواهان لغو ممنوعیت آموزش دختران توسط مقام‌های کنونی افغانستان شد. در ادامه واکنش‌ها به محدودیت‌های وضع‌شده علیه حقوق اساسی زنان کشور، در تازه‌ترین […]

رئیس پارلمان اتحادیه اروپا نقض حقوق بنیادی زنان و دختران در افغانستان را نگران‌کننده خواند و آنرا نکوهش کرد. از سوی هم آلیسون داویدیان نماینده بخش زنان ملل متحد برای افغانستان بر خواهان لغو ممنوعیت آموزش دختران توسط مقام‌های کنونی افغانستان شد.

در ادامه واکنش‌ها به محدودیت‌های وضع‌شده علیه حقوق اساسی زنان کشور، در تازه‌ترین مورد روبرتا متسولا، رئیس پارلمان اتحادیه اروپا نقض حقوق بنیادی زنان و دختران در افغانستان و افزایش خشونت‌ جنسیتی در این کشور را محکوم کرد. او همچنان اطمینان داد که اتحادیه اروپا افغانستان را فراموش نخواهد کرد: « با گروهی از زنان «شجاع» افغانستان در لیسبون پرتگال ملاقات کردیم. آنان اکنون درس می‌خوانند و تلاش می‌کنند تا زند‌گی تازه‌ای را در اروپا بسازند. ما آپارتاید جنسیتی را محکوم می‌کنیم، این موقف قوی پارلمان اتحادیه اروپا است».

ازسوی هم آلیسون داویدیان نماینده بخش زنان ملل متحد برای افغانستان بر حضور دختران افغانستان در صنف‌های درسی ‌تأکید کرد و گفت که آموزش دختران افغانستان کلیدی برای گشایش دروازه‌های آینده‌ روشن‌تر برای افغانستان است. در این حال، شماری از فعالان حقوق زن باردیگر خواستار لغو ممنوعیت آموزش دختران توسط مقام‌های کنونی افغانستان شدند.

گفتنیست که پیشتر یونیسف هم اعلام کرد که با شروع سال آموزشی جدید در افغانستان، ۱.۴ میلیون دختر بالاتر از صنف شش از آموزش محروم‌ شده‌اند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv