مقام‌های پاکستانی و روسی در مورد وضعیت افغانستان در اسلام‌آباد باهم گفت‌وگو کردند. براساس خبرنامه‌ای وزارت امور خارجه پاکستان، دو طرف در مورد تهدیدات تروریستی جهانی و منطقه‌ای با تمرکز ویژه بر وضعیت افغانستان گفت‌وگو کردند. در ادامه‌ی رایزنی و نیز نگرانی پیرامون وضعیت شکننده‌ای امنیتی در افغانستان، مقام‌های روسیه و پاکستان روز (پنجشنبه، ۲۵ […]

مقام‌های پاکستانی و روسی در مورد وضعیت افغانستان در اسلام‌آباد باهم گفت‌وگو کردند. براساس خبرنامه‌ای وزارت امور خارجه پاکستان، دو طرف در مورد تهدیدات تروریستی جهانی و منطقه‌ای با تمرکز ویژه بر وضعیت افغانستان گفت‌وگو کردند.

در ادامه‌ی رایزنی و نیز نگرانی پیرامون وضعیت شکننده‌ای امنیتی در افغانستان، مقام‌های روسیه و پاکستان روز (پنجشنبه، ۲۵ عقرب) در مورد افغانستان گفت‌وگو کردند. براساس خبرنامه‌ای وزارت امور خارجه پاکستان، سرگئی ویرشینین معاون وزارت خارجه روسیه و سید حیدرشاه معاون وزارت خارجه پاکستان در این نشست اشتراک کرده بودند. در این خبرنامه آمده که دو طرف در مورد تهدیدات تروریستی جهانی و منطقه‌ای با تمرکز ویژه بر وضعیت افغانستان، آسیای مرکزی و جنوبی گفت‌وگو و رایزنی کردند.

بر اساس خبرنامه‌ای وزارت امور خارجه پاکستان، این گفت‌وگو در دهمین نشست گروه مشترک کاری روسیه – پاکستان در اسلام‌آباد صورت گرفته‌است. در ادامه‌ی خبرنامه آمده که مسکو و اسلام‌آباد موافقت کردند که تلاش‌های مشترک را برای مبارزه‌ی مؤثر با تروریزم تقویت کنند.

این نگرانی درحالی صورت می‌گیرد که نخست‌وزیر مؤقت پاکستان هفته‌ای پیش مدعی شد که با رویکار آمدن حکومت سرپرست در افغانستان، حملات تروریستی در این کشور افزایش یافته‌است. اما سخنگوی حکومت سرپرست با رد این گفته‌ها تأکید کرد که اجازه‌ی استفاده از خاک افغانستان در برابر کشورهای دیگر را به هیچ گروهی نمی‌دهد.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv