نماینده ویژه چین از دیدارهایش با مقام‌های تاجیکستان و امارات متحده عربی در مورد افغانستان خبر داد. نماینده ویژه چین برای افغانستان گفته که در دیدراهای جداگانه با معاون وزارت امور خارجه تاجیکستان و مشاور ارشد وزارت امور خارجه امارات متحده عربی، درباره تلاش‌های مشترک برای تعامل و کمک به افغانستان ‌گفت‌وگو کرده‌است. در ادامه‌ی […]

نماینده ویژه چین از دیدارهایش با مقام‌های تاجیکستان و امارات متحده عربی در مورد افغانستان خبر داد.

نماینده ویژه چین برای افغانستان گفته که در دیدراهای جداگانه با معاون وزارت امور خارجه تاجیکستان و مشاور ارشد وزارت امور خارجه امارات متحده عربی، درباره تلاش‌های مشترک برای تعامل و کمک به افغانستان ‌گفت‌وگو کرده‌است.

در ادامه‌ی رایزنی‌ها درباره وضعیت کنونی افغانستان، یو شیائونگ نماینده ویژه چین برای افغانستان، در دیدارهای جداگانه‌ با معاون وزیر امور خارجه تاجیکستان و مشاور ارشد وزارت خارجه امارات متحده عربی، در مورد افغانستان ‌گفت‌وگو کرده‌است.

شیائونگ دیروز (شنبه، ۲۵ قوس) در پلتفرم اکس نوشته که با فرهاد سلیم، معاون وزارت خارجه تاجیکستان، درباره تلاش‌های مشترک بیجینگ و دوشنبه برای تعامل و کمک به افغانستان ‌گفت‌وگو کرده‌اند.

او همچنین افزوده که با سلیم الذابی مشاور ارشد وزارت خارجه امارات متحده عربی نیز در مورد افغانستان دیدار داشته‌است.

نماینده ویژه چین درباره این دیدارها جزئیات بیشتر نداده‌است. با این حال، اگر چه چین به‌گونه‌ای رسمی حکومت کنونی افغانستان را به رسمیت نشناخته؛ اما یکی از معدود کشورهای است که تعامل فعال و مثبت را با کابل پیش گرفته‌است.

اخیراً نشست‌ها، دیدوبازدیدها و رایزنی‌های منطقه‌ای و جهانی پیرامون وضعیت جاری افغانستان بیشتر شده‌است، با این وجود، هنوز پیش از وقت خواهد بود در مورد پیامدهای فعال شدن دپلماسی منطقه و جهان، برای آینده‌ای سیاسی افغانستان سخن گفت.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv