امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه در دیدار با هیأت قضایی ایران خواستار حل مشکلات زندانیان افغانستان در این کشور شده‌است. معاون سخنگوی وزارت خارجه می‌گوید که در این دیدار هر دو جانب در مورد مشکلات زندانیان، اجرای توافقنامه استرداد زندانی‌ها، ایجاد مکانیزم جایگزین برای شهروندان افغانستان محکوم به مرگ و سایر مشکلات مهاجران افغانستان […]

امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه در دیدار با هیأت قضایی ایران خواستار حل مشکلات زندانیان افغانستان در این کشور شده‌است. معاون سخنگوی وزارت خارجه می‌گوید که در این دیدار هر دو جانب در مورد مشکلات زندانیان، اجرای توافقنامه استرداد زندانی‌ها، ایجاد مکانیزم جایگزین برای شهروندان افغانستان محکوم به مرگ و سایر مشکلات مهاجران افغانستان در ایران نیز گفت‌وگو شده‌است.

وزارت خارجه اعلام کرده‌است که مولوی امیرخان متقی سرپرست این وزارت با دکتر کاظم غریب آبادی معاون قوه قضایی ایران در کابل دیدار و گفت‌وگو کرده‌است. حافظ ضیا احمد تکل معاون سخنگوی وزارت خارجه در پیام صوتی به رسانه‌ها گفته‌است که در این دیدار هر دو جانب در مورد مشکلات زندانیان، اجرای توافقنامه استرداد زندانی‌ها، ایجاد مکانیزم جایگزین برای شهروندان افغانستان محکوم به مرگ و سایر مشکلات مهاجران افغانستان در ایران، بحث و گفت‌وگو کرده‌اند.

درهمین حال، معاون قوه قضایی ایران در دیدار با معاون وزارت عدلیه گفته‌است که کشورش مصمم است تا زندانیان افغانستان را از ایران به افغانستان انتقال و برای مهاجران افغانستان، سهولت‌ها را فراهم کند.

این در حالی‌است که اخیرا خبرگزاری ایسنا به نقل از علی‌رضا محمودی، مدیر کل کنسلی وزارت خارجه ایران نگاشته‌است که نزدیک به ۶ هزار شهروند افغانستان در ایران زندانی اند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv