به‌دنبال نگرانی‌های جهانی از اوضاع اقتصادی در افغانستان، توماس ویست نماینده ویژه امریکا با مقام‌های سازمان همکاری اسلامی، در مورد برخورد با چالش‌های بشری و اقتصادی افغانستان، پناه‌جویان افغانستان، حقوق زنان و دختران و سایر مسائل مربوط به کشور گفت‌وگو کرده‌است. در ادامه‌ی نشست‌ها و رایزنی‌ها برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور، نماینده ویژه امریکا برای […]

به‌دنبال نگرانی‌های جهانی از اوضاع اقتصادی در افغانستان، توماس ویست نماینده ویژه امریکا با مقام‌های سازمان همکاری اسلامی، در مورد برخورد با چالش‌های بشری و اقتصادی افغانستان، پناه‌جویان افغانستان، حقوق زنان و دختران و سایر مسائل مربوط به کشور گفت‌وگو کرده‌است.

در ادامه‌ی نشست‌ها و رایزنی‌ها برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور، نماینده ویژه امریکا برای افغانستان با مقام‌های سازمان همکاری اسلامی، در مورد برخورد با چالش‌های بشری و اقتصادی افغانستان، پناه‌جویان افغانستان، حقوق زنان و دختران و سایر مسائل مربوط به کشور گفت‌وگو کرده‌است. نماینده ویژه امریکا  با طارق علی بخیت نماینده ویژه سازمان همکاری اسلامی برای افغانستان و همکارانش گفت‌وگوهای مفصل در این موارد داشته و از رهبری این سازمان به خاطر حمایت از مسائلی که برای افغانستان حیاتی است، سپاس‌گزاری کرده‌است. به گفته توماس ویست، حمایت سازمان همکاری اسلامی از امنیت غذایی، دست‌رسی به آب پاک و نیازمندی‌های فوری بشری در افغانستان ادامه خواهد داشت: در حالی که ما به دنبال حفاظت از منافع ایالات متحده هستیم، از مردم افغانستان پشتیبانی می‌کنیم و از حقوق آن‌ها دفاع می‌کنیم.″

بربنیاد گزارش‌ها قرار است توماس وست به کشورهای امارات متحده عربی و ترکیه نیز سفر کند و افزون با مقام‌های این کشور با شماری از رهبران سیاسی و اعضای جامعه مدنی افغانستان در این کشورها گفت‌وگو کند.

در کنار معضله‌های اقتصادی موجود در کشور، برگشت هزاران تن از مهاجران اخراج‌شده از پاکستان، با فرارسیدن فصل زمستان، مشکل دیگریست که بر وضعیت ناگوار اقتصادی کشور افزوده شده‌است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv