صلاح الدین ربانی رییس جمعیت اسلامی افغانستان و وزیر امور خارجه کشور با تاکید به برگزاری انتخابات شفاف در کشور، هشدار می دهد که اگر جلو تقلب در انتخابات گرفته نشود، این بار کسی کوتاه نخواهد آمد و مسوول بحرانی شدن افغانستان، کمیسیون ‌های انتخاباتی خواهد بود. رییس جمعیت اسلام تامین صلح از خواست های […]

صلاح الدین ربانی رییس جمعیت اسلامی افغانستان و وزیر امور خارجه کشور با تاکید به برگزاری انتخابات شفاف در کشور، هشدار می دهد که اگر جلو تقلب در انتخابات گرفته نشود، این بار کسی کوتاه نخواهد آمد و مسوول بحرانی شدن افغانستان، کمیسیون ‌های انتخاباتی خواهد بود. رییس جمعیت اسلام تامین صلح از خواست های مردم افغانستان و جمعیت اسلامی می داند و می گوید که جمیعت اسلامی در راه تامین صلح در کشور قربانی های زیادی داده است. وی تاکید می کند که باید اجماع ملی در پیوند تامین صلح در کشور شکل بگیرد.

تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری بیش از یک هفته دیگر باقی مانده است. تقلب و دستبرد به آرای پاک مردم افغانستان از نگرانی های جدی شهروندان کشور در روند انتخابات است. تقلب های انتخاباتی در انتخابات های گذشته سبب شده است که مردم نسبت به این روند ملی بی باور شوند. صلاح الدین ربانی رییس جمعیت اسلامی افغانستان و وزیر امور خارجه کشور با تاکید به برگزاری انتخابات شفاف در کشور، هشدار می دهد که اگر جلو تقلب در انتخابات گرفته نشود، این بار کسی کوتاه نخواهد آمد.

وزیر امور خارجه با تاکید بر این که بی توجهی به تضمین شفافیت انتخابات فاجعه بار خواهد بود از کمیسیون های انتخاباتی خواست که جلو تقلب را بگیرند. وی همچنان هشدار داد که در صورت دستبرد به آرای مردم، مسوول بحرانی شدن افغانستان، کمیسیون ‌های انتخاباتی خواهد بود.

آقای ربانی همچنان هشدار داد که کسی به زور بالای مردم افغانستان حکومت نخواهد کرد.

وزیر خارجه با تاکید بر تامین صلح در کشور بر ایجاد اجماع ملی در زمینه تامین صلح در کشور تاکید می کند و می گوید که حکومت در کار شکل دهی ایجاد اجماع ملی برای صلح کوتاه می کند.

در حالی رییس جمعیت اسلامی افغانستان از برایند تقلب در انتخابات ریاست جمهوری هشدار می دهد که نهادهای ناظر بر روند انتخابات اعلام کرده اند که برخی زمینه های تقلب انتخاباتی بر طرف نشده است.