ریاست اجرایی از قدرت های بزرگ دخیل در قضایای افغانستان می خواهد که برای مبارزه با تروریزم این کشور را کمک کنند. سخنگوی این ریاست می گوید که تنش ها میان قدرت های بزرگ تأثیر سوء در افغانستان نخواهد داشت. مقام‌ های آمریکایی از تماس ‌های مسکو با گروه طالبان همواره انتقاد کرده و روسیه […]

ریاست اجرایی از قدرت های بزرگ دخیل در قضایای افغانستان می خواهد که برای مبارزه با تروریزم این کشور را کمک کنند. سخنگوی این ریاست می گوید که تنش ها میان قدرت های بزرگ تأثیر سوء در افغانستان نخواهد داشت.

مقام‌ های آمریکایی از تماس ‌های مسکو با گروه طالبان همواره انتقاد کرده و روسیه را به مشروعیت بخشیدن به طالبان و فراهم آوری امکانات و تجهیزات نظامی به آن گروه متهم کرده اند. اما روسیه تماس با طالبان را تایید و فراهم آوری امکانات مالی و نظامی را به این گروه را رد کرده است.

اکنون حامد کرزی رییس جمهور پیشین افغانستان از تماس‌ های روسیه با گروه طالبان اعلام حمایت می کند و می گوید که روسیه حق برقراری ارتباط و گفتگو با این گروه را دارد. حامد کرزی در گفتگو با تلویزیون آشنا گفته است که گروه طالبان در نصف قلمرو افغانستان نفوذ دارد و قدرت‌ های بیرونی ناگزیر اند با درک این حقیقت با گروه طالبان در تماس باشند.

پیش از این، جان نیکلسن فرمانده کل مأموریت ناتو در افغانستان گفته بود که حکومت افغانستان بر ۶۵ درصد قلمرو کشور حاکمیت دارد.

بااین حال، ریاست اجرایی حکومت ابراز امیدوار می کند که قدرت های بزرگ افغانستان را در راستای مبارزه با تروریزم همکاری کند. مجب الرحمن رحیمی سخنگوی ریاست اجرایی می گوید که حمله آمریکا بر مواضع گروه تروریستی داعش در ولایت ننگرهار پیام واضح برای پاکستان دارد. اما این که این حمله می تواند حامل چه پیامی برای پاکستان باشد، چیزی نمی گوید.

سخنگوی ریاست اجرایی می افزاید که تنش ها میان قدرت های بزرگ، تأثیر سوء در افغانستان نخواهد داشت. به گفته آقای رحیمی، سیاست رسمی روسیه در قبال افغانستان مبارزه علیه تروریزم است.