ریاست اجرایی حکومت می‎گوید که توزیع شناسنامه های کتابچه‎ای به عوض شناسنامه های ورقی، مانع توزیع شناسنامه های الکترونیک نخواهد شد. با آنکه قانون ثبت احوال نفوس تصویب شده است، اما مطابق به قانون روند توزیع شناسنامه های الکترونیک تا کنون آغاز نشده است. اما در این میان حکومت می‎خواهد به عوض شناسنامه های ورقی […]

ریاست اجرایی حکومت می‎گوید که توزیع شناسنامه های کتابچهای به عوض شناسنامه های ورقی، مانع توزیع شناسنامه های الکترونیک نخواهد شد.

با آنکه قانون ثبت احوال نفوس تصویب شده است، اما مطابق به قانون روند توزیع شناسنامه های الکترونیک تا کنون آغاز نشده است. اما در این میان حکومت می‎خواهد به عوض شناسنامه های ورقی شناسنامه های کتابچه‎ای به شهروندان کشور توزیع کند. ریاست اجرایی می‎گوید که طرح شناسنامه های کتابچه‎ای هیچ ربطی به روند برنامه ملی شناسنامه های الکترونیک ندارد. مجب‎الرحمن رحیمی سخنگوی ریاست اجرایی توزیع شناسنامه های الکترونیک را یکی از تعهدات اساسی رهبران حکومت وحدت ملی در توافقنامه سیاسی می‎داند. آقای رحیمی می‎گوید، در صورت که طرح شناسنامه های کتابچه‎ای از سوی رهبران حکومت تایید شود، این شناسنامه ها با سه زبان دری، پشتو، انگلیسی برای شهروندان توزیع خواهد شد.این گفته ها در حالی مطرح می‎شود که اداره ثبت و احوال نفوس گفته است که طرح توزیع شناسنامه های کتابچه‎ای را برای جاگزین کردن شناسنامه های ورقی آماده کرده است و به ریاست جمهوری فرستاده است.

اما این تصمیم اداره ثبت و احوال نفوس کشور با مخالفت شدید شماری از فعالان مدنی روبه رو شده است. فعالان مدنی می‎گویند که توزیع شناسنامه های کتابچه‎ای مانع توزیع شناسنامه های الکترونیک خواهد شد.