ریاست اجرایی حکومت در واکنش به اظهارات اخیر فرمانده پلیس ولایت کندهار می گوید که، دولت افغانستان رای دادن شهروندان کشور در انتخابات را اجباری نکرده ‌است. به دنبال اظهارات اخیر جنرال عبدالرازق، فرمانده پلیس ولایت کندهار، ریاست اجرایی حکومت می‌گوید که رای دادن حق شهروندی هر شهروند است و این روند در کشور اجباری […]

ریاست اجرایی حکومت در واکنش به اظهارات اخیر فرمانده پلیس ولایت کندهار می گوید که، دولت افغانستان رای دادن شهروندان کشور در انتخابات را اجباری نکرده ‌است.

به دنبال اظهارات اخیر جنرال عبدالرازق، فرمانده پلیس ولایت کندهار، ریاست اجرایی حکومت می‌گوید که رای دادن حق شهروندی هر شهروند است و این روند در کشور اجباری نیست.

به تاز‌گی، جنرال عبدالرازق، فرما‌ده پلیس کندهار از باشند‌گان این ولایت خواسته است که به شکل گسترده در روند ثبت نام رای دهندگان اشتراک کنند. فرمانده پلیس کندهار همچنان به باشندگان ولایت کندهار هشدار داده است که اگر آنان خود را برای انتخابات ثبت نام نکنند، درخواست هایشان در ادارات دولتی آن ولایت پذیرفته نخواهد شد.

در همین حال، مجیب الرحمن رحیمی سخنگوی ریاست اجرایی می گوید که دولت افغانستان رای دادن شهروندان کشور در انتخابات را اجباری نکرده ‌است. سخنگوی ریاست اجرایی حکومت می افزاید که رای دادن و ثبت نام کردن حق شهروندی است و شهروندان کشور باید به ‌خاطر پیشرفت نظام در روند ثبت نام به شکل گسترده اشتراک کنند.

آقای رحیمی همچنان ثبت نام شهروندان کشور را خیلی مهم دانسته و تاکید کرده است که شهروندان کشور با طی روند ثبت نام، می توانند در چهار انتخابات های مجلس نمایندگان، شوراهای ولسوالی‌، ریاست جمهوری و شورای ولایتی رای بدهند.

این درحالیست که روند ثبت نام رای‌دهندگان برای انتخابات پیشرو با بی میلی شهروندان کشور رو به رو شده و شماری از اعضای شورای ملی از کم کاری کمیسیون مستقل انتخابات مبنی بر نداشتن برنامه آگاهی دهی به مردم سخت انتقاد می کنند.