وزیر دولت در امور صلح می گوید که که در نشستی که هفته آینده در قطر میان سیاسیون افغانستان و نمایندگان طالبان برگزار می شود شصت تن به شمول مسوولان حکومتی شرکت می کنند. قرار است نشستی میان سیاسیون افغانستان و نمایندگان طالبان به تاریخ هفتم و هشتم جولای در قطر برگزار شود. این نشست […]

وزیر دولت در امور صلح می گوید که که در نشستی که هفته آینده در قطر میان سیاسیون افغانستان و نمایندگان طالبان برگزار می شود شصت تن به شمول مسوولان حکومتی شرکت می کنند.

قرار است نشستی میان سیاسیون افغانستان و نمایندگان طالبان به تاریخ هفتم و هشتم جولای در قطر برگزار شود. این نشست از سوی دولت قطر و کشور آلمان به گونه مشترک میزبانی خواهد شد. عبدالسلام رحیمی وزیر دولت در امور صلح پس از دیدار با فرستاده ویژه المان برای افغانستان و پاکستان در صفحه ای فیسبوک اش نوشته است که دولت آلمان و قطر به صورت مشترک نشستی را به هدف تسهیل و تسریع روند صلح افغانستان برگزار می‌کنند. در این نشست شصت تن به شمول مسوولان دولتی، اعضای تحریک طالبان و مسوولان نهادهای مدنی شرکت می کنند. هیأت رسمی از حکومت افغانستان در این نشست نمایندگی نمی‌کند، اما حکومت از حسن ‌نیت‌ها در راستای تسهیل و تسریع روند صلح استقبال کرده و این تلاش ‌ها را پیش ‌زمینه برای آغاز گفتگوهای بین‌الافغانی با محوریت خواست‌ ها و منافع مردم افغانستان می ‌داند.

با این حال، اما صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری می گوید که دولت افغانستان از جزییات این نشست چیزی نمی داند. سخنگوی ریاست جمهوری می افزاید که افراد شرکت کننده در این نشست، با ظرفیت شخصی که دارند شرکت می کنند. سخنگوی ریاست جمهوری ابراز امیدواری می کند که این نشست ها بتواند زمینه گفتگو میان نمایندگان طالبان را با دولت افغانستان فراهم کند.

در حالی نشستی بین الافغانی در قطر به میزبانی دولت های قطر و آلمان برگزار می شود که زلمی خلیزاد نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان در راس یک هیات آمریکایی با نمایندگان طالبان سرگرم دور هفتم گفتگوها صلح در قطر است.