وزارت دفاع ملی می گوید هیچ مدرکی وجود ندارد که ادعای وزارت خارجه روسیه را در مورد “کمک رساندن هلی‌کوپترهای ناشناس به داعش در افغانستان” تایید کند. این در حالیست که ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در مسکو به خبرنگاران گفته است: مسکو اطلاعات تازه در اختیار دارد که هلی ‌کوپترهای ناشناس افراد مسلح […]

وزارت دفاع ملی می گوید هیچ مدرکی وجود ندارد که ادعای وزارت خارجه روسیه را در مورد “کمک رساندن هلی‌کوپترهای ناشناس به داعش در افغانستان” تایید کند. این در حالیست که ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در مسکو به خبرنگاران گفته است: مسکو اطلاعات تازه در اختیار دارد که هلی ‌کوپترهای ناشناس افراد مسلح شاخه افغانستان گروه تروریستی داعش را انتقال می ‌دهد و علاوه بر این، در شرق افغانستان به آنها سلاح و جنگ افزار رسانده می شود. محمد رادمنش، معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی می گوید که در گذشته هم چنین ادعاهای مطرح شده، اما تحقیقات دولت افغانستان نشان داده است که این موضوع در حد شایعه است و واقعیت ندارد.

معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی می گوید بهتر است دولت روسیه مدارک و اسناد خود را در این مورد به دولت افغانستان ارایه کند. او گفته احتمالا دولت روسیه هم براساس گفته ‌های بعضی “گروه ‌ها و دستگاه ‌هایی که این شایعات را پخش کرده‌ اند”، این اظهارات را مطرح کرده است.

به گفته معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی اگر دولت ‌ها یا کسانی ادعا می ‌کنند که تروریستان داعش توسط هواپیماهای ناشناس اکمال می شوند و یا نیرو این گروه را انتقال می ‌دهد، باید از طریق تکنولوژی که در دست دارند، سند ارایه کنند.

محمد رادمنش گفته است که دولت افغانستان در گذشته برای رسیدگی به چنین ادعاهای، هیات ‌های تحقیق را به مناطق درزاب، صیاد و مقر در ولایت ‌های جوزجان و فاریاب فرستاد که مدرکی برای تایید این حرف ‌ها بدست نیامده است. معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان تصریح کرده تنها واقعیت این است که تروریستان داعش نیز مثل جنگجویان گروه طالبان از آن سوی خط دیورند، از خاک پاکستان وارد افغانستان می ‌شوند.

او تاکید کرد که نیروهای امنیتی افغانستان با تمام شدت علیه داعش می‌جنگند و اکنون آنها “زیر ضربات” نیروهای امنیتی کشور به مناطقی در ولایت ننگرهار محدود شده ‌اند.