بارک اوباما رییس جمهور آمریکا گفته است که به هدف سرکوب گروه تروریستی داعش در افغانستان، شمار زیادی از سربازان آمریکایی در این کشور باقی می ماند. فعالیت گروه تروریستی داعش در شماری از ولایت های کشور نگرانی های را بار آورده است. آمریکا همواره از فعالیت این گروه هشدار داده و به مبارزه جدی […]

بارک اوباما رییس جمهور آمریکا گفته است که به هدف سرکوب گروه تروریستی داعش در افغانستان، شمار زیادی از سربازان آمریکایی در این کشور باقی می ماند.

فعالیت گروه تروریستی داعش در شماری از ولایت های کشور نگرانی های را بار آورده است. آمریکا همواره از فعالیت این گروه هشدار داده و به مبارزه جدی علیه آن در افغانستان تاکید کرده است. به تازگی بارک اوباما رییس جمهور آمریکا از باقی ماندن شماری زیادی سربازان کشورش در افغانستان برای مبارزه با گروه تروریستی داعش خبر داده است.

اوباما گفته است: “حضور و گسترش فعالیت های گروه تروریستی داعش در افغانستان ما را نسبت به آینده این کشور نگران کرده است. به همین دلیل شماری زیادی از سربازان آمریکایی در افغانستان باقی می مانند”.

در همین حال شماری از سناتوران از عملکرد آمریکا در امر مبارزه با هراس افگنی در کشور انتقاد می کنند. زلمی زابلی عضو مجلس سنا می گوید که اگر آمریکا در پیکار با هراس افگنی صادقانه عمل می کرد، فعالیت تروریستان داعش در کشور افزایش پیدا نمی کرد.

رییس جمهور آمریکا افزوده است در هر جای که تهدید تروریستان داعش وجود داشته باشد، سربازان آمریکایی آنجا عملیات خواهد کرد. وی تاکید کرده است که در حال حاضر گروه تروریستی داعش تهدیدات امنیتی بزرگى را به میان آورده و آمریکا و متحدان بین المللی اش برای تعقیب این گروه در هر جای دست به کار خواهد شد.