در یک عملیات ویژه نیروهای امنیت ملی در ولایت کندز، هفده تن به شمول چهارده تن از نیروهای امنیتی از یک زندان طالبان آزاد شدند. ریاست عمومی امنیت ملی از رهایی هفده تن در نتیجه یک عملیات نیروهای امنیتی کشور از یک زندان طالبان در ولایت کندز خبر داده است. در یک خبرنامه این ریاست […]

در یک عملیات ویژه نیروهای امنیت ملی در ولایت کندز، هفده تن به شمول چهارده تن از نیروهای امنیتی از یک زندان طالبان آزاد شدند.

ریاست عمومی امنیت ملی از رهایی هفده تن در نتیجه یک عملیات نیروهای امنیتی کشور از یک زندان طالبان در ولایت کندز خبر داده است. در یک خبرنامه این ریاست آمده است که این عملیات شب دوشنبه توسط قطعات ویژه امنیت ملی در منطقه نوآباد ولسوالی خان‌آباد ولایت کندز انجام شده است. خبرنامه می افزاید که که افراد آزاد شده شامل پانزده نظامی و دو غیرنظامی اند.

به گفته ریاست امنیت ملی این افراد در زندان و قرارگاهای قاری ولی، یکی از فرماندهان گروه طالبان از ماه‌ها بدین سو نگهداری می‌شدند.

یک مقام امنیت ملی که خواست نامش در گزارش گرفته نشود به رسانه ها گفته است که در این عملیات مقداری زیادی از جنگ افزار و ماین‌های خود ساخته گروه طالبان به دست نیروهای عملیاتی این ریاست افتاده است. به گفته وی در این عملیات سه قرارگاه و زندان طالبان به گونه کامل تخریب  شده است.

این در حالیست که حدود دو هفته پیش نیروهای کماندو، شصت و دو نظامی را از یک زندان طالبان در ولایت بادغیس آزاد کردند.

پیش از این وزارت دفاع ملی گفته بود که نظامیان کشور در شش ماه نخست امسال توانسته اند که بیش از یازده زندان طالبان را در سراسر کشور درهم شکسته و بیش از چهارصد تن به شمول نظامیان و غیرنظامیان را از این زندان‌ها آزاد کنند.