شماری از رهبران جهادی پاکستان را متهم به مداخله در امور داخلی کشور می کنند. آنها می گویند که اگر مداخلات پاکستان در امور افغانستان ادامه پیدا کند؛ مردم افغانستان در برابر این کشور بسیج خواهند شد. رییس جمهوری کشور به مناسبت چهاردهمین سالروز شهادت قهرمانی ملی کشور، حمایت از ورثه ی شهدا را از […]

شماری از رهبران جهادی پاکستان را متهم به مداخله در امور داخلی کشور می کنند. آنها می گویند که اگر مداخلات پاکستان در امور افغانستان ادامه پیدا کند؛ مردم افغانستان در برابر این کشور بسیج خواهند شد.

رییس جمهوری کشور به مناسبت چهاردهمین سالروز شهادت قهرمانی ملی کشور، حمایت از ورثه ی شهدا را از اولویت های کاری حکومت وحدت ملی می داند.

محمد اشرف غنی رییس جمهوری کشور می گوید که فداکاری های شهدای افغانستان هیچ وقت فراموش نمی شود؛ زیرا آنها با خون خود آزادی و استقلال این سرزمین را حفظ کرده اند.

آقای غنی می تاکید می کند که جایگاه شهدا برای دولت افغانستان قابل احترام است و هیچ دولت مردی نمی تواند از این مساله خودداری کند.

به تازه گی یکی از اعضای گروه طالبان به نام منصور داد الله پرده از مداخله ی صریح پاکستان در امور داخلی کشور برداشته است. آقای داد الله گفته است که سازمان استخباراتی پاکستان به آنان ماموریت می دهد تا در افغانستان جنگ کنند و بزرگان این کشور را به قتل رسانند.

شماری از رهبران پیشین جهادی پاکستان را به مداخله در امور داخلی کشور متهم می کنند. استاد عبدرب الرسول سیاف یکی از رهبران جهادی می گوید که ادامه مداخله پاکستان در امور داخلی کشور خطر ناک است و پاکستان با این مداخله بی شرمانه اش، یک روزی خود گرفتار تروریسم خواهد شد.

در همین حال داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی می گوید که شماری از کشورها هنوزهم فکر سقوط افغانستان را با حمایت گروه های تروریستی در سر می پرورانند.

آقای عبدالله با تأکید بر گفتگوهای صلح دولت افغانستان، از گروه طالبان می خواهد که با پیوستن به روند صلح در پیشرفت و شگوفایی افغانستان سهیم شوند.

حامد کرزی رییس جمهور پیشین کشور نیز توطیه های کشورهای خارجی به ویژه پاکستان را در امور داخلی کشور خطرناک می خواند.

محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی حکومت با تقدیر از فداکاری و رشادت مجاهدین در دوران جهاد و مقاومت می گوید که وضعیت آشفته ی کنونی ناشی از کم توجهی رییس جمهور کشور است. آقای محقق از رییس جمهور می خواهد که از مهاجرت های گروهی جوانان به کشورهای خارجی جلوگیری کند.

این درحالیست که شهید احمد شاه مسعود قهرمان ملی کشور، چهارده سال قبل از امروز در نتیجه ی حمله انتحاری دو خبرنگار عرب در ولسوالی خواجه بهاوالدین ولایت تخار به شهادت رسید.