یک روزنامه چینی گزارش داده که افراط‌گرایی و تروریسم در افغانستان دوباره در حال افزایش است. با روی‌کارآمدن حکومت کنونی در کشور نگرانی‌ها از بازگشت شبکه القاعده و تقویت گروه داعش افزایش یافته‌است. در تازه‌ترین مورد، روزنامه «صبح چین جنوبی» گزارش داده که ترورییسم و افراط‌گرایی در افغانستان در حال افزایش است. در گزارش این […]

یک روزنامه چینی گزارش داده که افراط‌گرایی و تروریسم در افغانستان دوباره در حال افزایش است.

با روی‌کارآمدن حکومت کنونی در کشور نگرانی‌ها از بازگشت شبکه القاعده و تقویت گروه داعش افزایش یافته‌است. در تازه‌ترین مورد، روزنامه «صبح چین جنوبی» گزارش داده که ترورییسم و افراط‌گرایی در افغانستان در حال افزایش است. در گزارش این روزنامه همچنان آمده‌است که اگر حکومت کنونی افغانستان مشروعیت بین‌المللی می‌خواهد، لازمه‌ای آن قطع هرگونه ارتباط با گروه‌های هراس‌افگن است.

با این حال، شماری از تحلیل‌گران در افغانستان گفته‌اند که نگرانی‌های کنونی کشور‌های جهان از تهدید داعش درافغانستان قابل توجیه است.

گفتنی‌است که چندی پیش تیم تحلیل و نظارت بر تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد گزارش داد که روابط مقام‌های حکومت سرپرست و القاعده همچنان نزدیک بوده و این شبکه ۸ اردوگاه آموزشی جدید در افغانستان ایجاد کرده‌است با این حال، مقام‌های حکومت سرپرست ادعاهای مطرح‌ شده را همواره تکذیب کرده‌اند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv