صدها هزار پناهجو ماه رمضان امسال را در اردوگاه ها با حداقل امکانات با صدها فرسنگ فاصله از سرزمین خود آغاز کردند. عبدالباصر جوانی از افغانستان است که در حال حاضر در اردوگاه در یونان ساکن شده است. او می گوید که زندگی در این جا برایش بسیار سخت شده است. آقای ناصر به یاد […]

صدها هزار پناهجو ماه رمضان امسال را در اردوگاه ها با حداقل امکانات با صدها فرسنگ فاصله از سرزمین خود آغاز کردند. عبدالباصر جوانی از افغانستان است که در حال حاضر در اردوگاه در یونان ساکن شده است. او می گوید که زندگی در این جا برایش بسیار سخت شده است. آقای ناصر به یاد روزهایی می افتد که در افغانستان با دوستان و خویشاوندانش سپری می کرد.

در اردوگاه «اوزونی» در مرز ایدومنی نیز همین شرایط حاکم است. طولانی بودن فاصله طلوع و غروب خورشید در اولین روز ماه رمضان بر دوری از خانواده نیز افزوده است.

در بسیاری از کشورها ماه رمضان از روز دوشنبه آغاز شده است و دیگر کشورها مانند ایران از روز سه شنبه روزه گرفته اند. در سوریه ماه رمضان امسال برای پنجمین سال متوالی زیر سایه جنگ فرا می رسد. در افغانستان هم رمضان امسال برای شماری از خانواده ها با تلخی هایی همراه است. تلخی هایی از بهر دوری عزیزان شان در کشورهای بیرونی.