روسیه با نگرانی از افزایش فعالیت هراس افگنان در افغانستان به ویژه در ولایت های شمالی کشور، راه حل بحران افغانستان را تنها از طریق مصالحه با مخالفان مسلح حکومت ممکن دانسته است. نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان، افزایش سربازان نظامی ناتو را در افغانستان ضروری نمی داند و می گوید که این کشور […]

روسیه با نگرانی از افزایش فعالیت هراس افگنان در افغانستان به ویژه در ولایت های شمالی کشور، راه حل بحران افغانستان را تنها از طریق مصالحه با مخالفان مسلح حکومت ممکن دانسته است. نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان، افزایش سربازان نظامی ناتو را در افغانستان ضروری نمی داند و می گوید که این کشور به سربازان جدید نظامی خارجی نیاز ندارد بلکه به مصالحه ملی نیاز دارد.

ضمیر کابلوف نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان، افزایش سربازان نظامی ناتو به بهانه مبارزه با طالبان در افغانستان را غیر ضروری می داند. آقای کابلوف می گوید که راه حل بحران افغانستان تنها مصالحه دولت و مخالفان است. وی در مصاحبه با روزنامه “ازویستی” چاپ مسکو گفته است که افغانستان به نیروهای جدید نظامی خارجی نیاز ندارد بلکه به مصالحه ملی نیازمند است.

کابلوف گفته است که اعزام سه تا پنج هزار سرباز نظامی از سوی امریکا و چند هزار نفر دیگر از سوی ناتو برای عادی سازی وضع افغانستان بی اثر است. این دیپلمات بلند پایه روسیه با تاکید بر ضرورت دست یافتن به توافقات سیاسی در افغانستان، تصریح کرده است که راه اندازی مصالحه ملی می تواند وضع را تغییر دهد.