روسیه از احتمال صدور تروریزم از افغانستان به کشورهای آسیای میانه نگران است. سرگی شایگو وزیر دفاع روسیه می‌گوید وضعیت جاری در افغانستان خطر صدور تروریزم و مواد مخدر را به قلم‌رو کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی ایجاد کرده است. آقای شایگو تاکید کرده که روسیه و کشورهای عضو این سازمان، وضعیت افغانستان را […]

روسیه از احتمال صدور تروریزم از افغانستان به کشورهای آسیای میانه نگران است.

سرگی شایگو وزیر دفاع روسیه می‌گوید وضعیت جاری در افغانستان خطر صدور تروریزم و مواد مخدر را به قلم‌رو کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی ایجاد کرده است. آقای شایگو تاکید کرده که روسیه و کشورهای عضو این سازمان، وضعیت افغانستان را به دقت زیر نظر دارند و به هر تهدیدی به گونه‌ی فوری پاسخ خواهند داد. اما پیش از این، امارت اسلامی گفته بود که به هیچ گروهی اجازه نمی‌دهد که از خاک افغانستان کدام کشوری تهدید شود. نگرانی روسیه از تهدیدهای احتمالی بر کشورهای آسیای میانه.

به تازگی روسیه از احتمال صدور تروریزم از افغانستان به کشورهای آسیای میانه نگرانی کرده است. سرگی شایگو وزیر دفاع این کشور می‌گوید وضعیت جاری در افغانستان خطر صدور تروریزم و مواد مخدر را به قلم‌رو کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی ایجاد کرده است. این مقام بلند پایه روسی تاکید کرده که روسیه و کشورهای عضو این سازمان، وضعیت افغانستان را به دقت زیر نظر دارند و به هر تهدیدی به گونه‌ی فوری پاسخ خواهند داد. اما پیش از این، امارت اسلامی گفته بود که به هیچ گروهی اجازه نمی‌دهد که از خاک افغانستان کدام کشوری تهدید شود. روسیه، بلاروس، ارمنستان، قزاقستان، قرقیزستان و تاجیکستان کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی اند.

پس از به قدرت رسیدن امارت اسلامی در افغانستان، اعضای این سازمان به‌دلیل جلوگیری از تهدیدهای احتمالی در چندین ماه گذشته، چندین رزمایش بزرگ نظامی مشترک را در تاجیکستان نزدیک به افغانستان برگزار کرده‌اند.