روسیه اعلام کرده است که حکومت طالبان هنوزهم مشروعیت ندارد. نماینده‌ی روسیه در سازمان ملل متحد می‌گوید طالبان زمانی به‌رسمیت شناخته خواهند شد که به تعهدات خود عمل کنند. وی می‌گوید که طالبان هنوز در لیست تحریم‌های روسیه است. واسلی نبنزیا نماینده روسیه در سازمان ملل متحد می‌گوید کشورها زمانی به‌رسمیت شناختن طالبان را مطرح […]

روسیه اعلام کرده است که حکومت طالبان هنوزهم مشروعیت ندارد. نماینده‌ی روسیه در سازمان ملل متحد می‌گوید طالبان زمانی به‌رسمیت شناخته خواهند شد که به تعهدات خود عمل کنند.

وی می‌گوید که طالبان هنوز در لیست تحریم‌های روسیه است. واسلی نبنزیا نماینده روسیه در سازمان ملل متحد می‌گوید کشورها زمانی به‌رسمیت شناختن طالبان را مطرح می‌کنند که متقاعد شوند آنان به تعهدات خود عمل می‌کنند. آقای نبنزیا روز جمعه در یک نشست خبری در روسیه گفت ‌است که طالبان هنوز در لیست تحریم‌های روسیه است. وی گفت: طالبان هنوز در لیست تحریم‌های روسیه است و هیچ تصمیمی هم در سازمان ملل برای واگذاری کرسی افغانستان به طالبان گرفته نشده است. نماینده روسیه در سازمان ملل متحد تاکید کرده است که به رسمیت شناختن طالبان وابسته به عملی شدن تعهدات این گروه است.

همچنان افزود: روسیه خواهان ثبات در افغانستان است و می ‌خواهد بیبند که طالبان به تعهدات خویش عمل می‌کند یا خیر.  این درحالیست که پیش از این رییس جمهور روسیه گفته بود که نام رهبران طالبان را از لیست سیاه آن کشور به‌زودی خارج می‌‌کند.