شورای عالی مصالحه ملی می‌ گوید که قرار است به تاریخ بیست و هشتم حوت، نشستی درباره صلح افغانستان در مسکو برگزار شود. این شورا گفته که مقام‌ های ارشد حکومت افغانستان و نمایندگان طالبان در این نشست دعوت شده اند. فریدون خوزون، سخنگوی این شورا می گوید رهبری حکومت افغانستان، رییس شورای عالی مصالحه […]

شورای عالی مصالحه ملی می‌ گوید که قرار است به تاریخ بیست و هشتم حوت، نشستی درباره صلح افغانستان در مسکو برگزار شود. این شورا گفته که مقام‌ های ارشد حکومت افغانستان و نمایندگان طالبان در این نشست دعوت شده اند.

فریدون خوزون، سخنگوی این شورا می گوید رهبری حکومت افغانستان، رییس شورای عالی مصالحه ملی، برخی از چهره‌ های سیاسی و نمایندگان طالبان شامل دعوت ‌شدگان نشست مسکو اند. آقای خوزون همچنان گفته که قرار است این نشست در مورد صلح افغانستان برگزار شود و در آن، نمایندگان کشورهای منطقه و امریکا نیز دعوت شده اند. او افزود که آقای عبدالله تا اکنون در مورد اشتراک در این نشست تصمیم نگرفته و مشوره‌ ها در این باره جریان دارد.

طبق نسخه ‌ای از دعوت ‌نامه‌ ای که ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رییس جمهور روسیه در امور افغانستان آن را برای رهبری دولت و سیاسیون کشور فرستاده است، در این نشست قرار است نمایندگان امریکا، چین و پاکستان، نیز شرکت کنند.

طبق نسخه‌ از دعوت‌نامه، این نشست با حضور دو نفر به نمایندگی از حکومت، دو نفر از شورای عالی مصالحه ملی، پنج تن از نمایندگان طالبان و شش یا هفت تن از سیاسیون برگزار می ‌شود.

هدف از برگزاری این نشست سرعت بخشیدن به روند مذاکرات دوحه گفته شده است.

ریاست جمهوری از ارایه معلومات در این مورد خودداری کرده، اما محمد حنیف اتمر، وزیر خارجه گفته که مشوره ‌ها برای برگزاری این نشست با جانب روسیه جریان دارد.

مسکو پیش از این دو بار میزبان نشستی با حضور شماری از سیاسیون و نمایند‌گان گروه طالبان بوده است.