تفاهمنامه الکترونیکی سازی ارایه خدمات روند حج میان مسوولان وزارت های مخابرات و تکنالوژی معلوماتی و حج و اوقاف امضا شد. سرپرست وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی می گوید که این کار از بهر تامین شفافیت و سهولت در روند حج، انجام خواهد شد. مسوولان وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی تفاهمنامه الکترونیکی سازی ارایه خدمات […]

تفاهمنامه الکترونیکی سازی ارایه خدمات روند حج میان مسوولان وزارت های مخابرات و تکنالوژی معلوماتی و حج و اوقاف امضا شد. سرپرست وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی می گوید که این کار از بهر تامین شفافیت و سهولت در روند حج، انجام خواهد شد.

مسوولان وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی تفاهمنامه الکترونیکی سازی ارایه خدمات مراسم حج را با مسوولان وزارت حج و اوقاف در کابل امضا کردند. فهیم هاشمی، سرپرست وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی می گوید که پس از این هر شخص از هر جای که بخواهد، می تواند در روند حج به گونه آنلاین ثبت نام کند و تمام فعالیت رفت و برگشت زیران الکترونیکی خواهد شد.

درهمین حال، عبدالحکیم منیب، سرپرست وزارت حج و اوقاف از الکترونیکی شدن روند حج ابراز خوشبینی می کند و می گوید که این امر می تواند در تامین شفافیت این روند کمک کند.

سرپرست وزارت حج و اوقاف همچنان می گوید که در سال آینده تمام مدارس دینی به تکنالوژی مجهز می شود و ده میلیون افغانی برای تجهیز مکان های مقدس دینی با خدمات انترتی اختصاص داده شده است. وی می افزاید که مسوولان مکان های مقدس دینی می توانند با استفاده از خدمات انترنتی تحقیق و بررسی های خود در بخش دینی و سایر علوم گسترش دهند.

پیش از این شهروندان کشور از روند حج شاکی بوده و می گفتند که در این روند برخوردهای سلیقه ای وجود دارد. دیده شود که الکترونیکی سازی روند حج، می تواند سبب تامین شفافیت در این روند شود.