نخست وزیر بلغاریا گفته است که برگشتاندن پناهجویان افغانستان از این کشور تا کمتر از ده روز دیگر آغاز خواهد شد. بویکو بوریسوف نخست وزیر بلغاریا گفته است که اخراج پناهجویان افغانستان بر اساس یک توافقنامه بین اتحادیه اروپا و حکومت افغانستان صورت می گیرد. اقای بوریسوف، افزوده است آن عده از پناهجویانی که در […]

نخست وزیر بلغاریا گفته است که برگشتاندن پناهجویان افغانستان از این کشور تا کمتر از ده روز دیگر آغاز خواهد شد.

بویکو بوریسوف نخست وزیر بلغاریا گفته است که اخراج پناهجویان افغانستان بر اساس یک توافقنامه بین اتحادیه اروپا و حکومت افغانستان صورت می گیرد. اقای بوریسوف، افزوده است آن عده از پناهجویانی که در اردوگاه “هرمنلی”در بلغاریا با پولیس درگیر شدند، به کمپ های مقید انتقال داده خواهند شد.

این در حالی است که هفته گذشته بیش از چهارصد پناهجو در کمپ هرمنلی در نزدیکی مرز با ترکیه پس از درگیری با پولیس ضد شورش، بازداشت شدند.

این پناهجویان در اعتراض به این که در اردوگاه هرمنلی از بهر بیم از سرایت یک بیماری محصور مانده بودند، با پولیس درگیر شدند که در نتیجه بیست و چهار مامور پولیس زخمی شدند.

نخست وزیر بلغاریا همچنان از باشندگان”هرمنلی”خواسته است که از خویشتن داری کار بگیرند و با اقدام شان سبب تحریک پناهجویان نشوند. باشندگان محل هفته گذشته با رهبری احزاب ملی گرای بلغاریا یک سلسله تظاهراتی را علیه موجودیت کمپ پناهجویان در هرمنلی به راه انداختند. این تظاهرات پس از آن راه اندازی شد که رسانه های محلی از مصاب بودن پناهجویان به امراض جلدی ساری گزارش دادند. بسیاری پناهجویان مستقر در کمپ هرمنلی به خاطر رسیدن به کشور های اروپای غربی خواستار اجازه عبور به صربستان می باشند. اما وزارت امور داخله بلغاریا گفته است که به دلایل سیاسی اجازه عبور پناهجویان را به صربستان داده نمی تواند.

در پانزده ماه گذشته، بیش از یک میلیون پناهجو و مهاجر وارد کشورهای عضو اتحادیه اروپا شده است. بسیاری این پناهجویان و مهاجرین از افغانستان، سوریه و عراق استند.