روزنامه فایننشال تایمز گزارش داده که ممنوعیت تحصیل زنان در افغانستان سبب رو آوردن ده‌ها هزار دختر افغانستان به استفاده از برنامه‌های آموزشی آنلاین در دانشگاه‌ ″پیپل″ در امریکا و مرکز آموزشی آنلاین در بریتانیا شده‌است. در ادامه نگرانی‌ها از ممنوعیت آموزش و تحصیل دختران در مکتب‌ها و دانشگاه‌ها، روزنامه فایننشال تایمز گزارش داده که […]

روزنامه فایننشال تایمز گزارش داده که ممنوعیت تحصیل زنان در افغانستان سبب رو آوردن ده‌ها هزار دختر افغانستان به استفاده از برنامه‌های آموزشی آنلاین در دانشگاه‌ پیپل در امریکا و مرکز آموزشی آنلاین در بریتانیا شده‌است.

در ادامه نگرانی‌ها از ممنوعیت آموزش و تحصیل دختران در مکتب‌ها و دانشگاه‌ها، روزنامه فایننشال تایمز گزارش داده که ممنوعیت تحصیل زنان در افغانستان سبب رو آوردن ده‌ها هزار دختر افغانستان به استفاده از برنامه‌های آموزشی آنلاین در دانشگاه‌ پیپل در امریکا و مرکز آموزشی آنلاین در بریتانیا شده‌است. در گزارش آمده که در سال ۲۰۲۳ دست‌کم ۲۱ هزار دانشجو برای آموزش آنلاین در دانشگاه پیپل امریکا ثبت‌نام کرده‌اند. بربنیاد گزارش، دوره‌های آموزشی تجارت و زبان انگلیسی از برنامه‌های محبوب این دانشجویان‌ اند.

درهمین حال، مسؤل نهاد آموزشی آنلاین بانوان افغانستان می‌گوید که مکتب آنلاین نهاد را جهت ارتقای سطح علمی دانش آموزان دختر تأسیس کرده‌اند که هدف تقویت سطح عملی دختران است.

از سوی هم، ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی حکومت سرپرست می‌گوید که حقوق تمام شهروندان کشور به‌ویژه زنان و دختران تأمین است و تلاش‌ها برای ایجاد زمینه‌های آموزش و کار برای زنان و دختران جریان دارد.

این در حالیست که رعایت حقوق بشر به‌ویژه حقوق زنان و دختران یکی از شرایط عمده جهان برای به رسمیت‌شناسی حکومت سرپرست افغانستان است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv