ریاست اجرایی حکومت از بازداشت یک گروه پنج نفری عاملان گروگان گیری در ولایت کندز خبر می دهد. معاون سخنگوی ریاست اجرایی می گوید که تحقیقات از افراد باز داشت شده جریان دارد. سه روز از رویداد گروگان گیری مسافران در شاهراه بغلان- کندز می گذرد. گروه طالبان ۲۲۰ تن از مسافرانی را که از […]

ریاست اجرایی حکومت از بازداشت یک گروه پنج نفری عاملان گروگان گیری در ولایت کندز خبر می دهد. معاون سخنگوی ریاست اجرایی می گوید که تحقیقات از افراد باز داشت شده جریان دارد.

سه روز از رویداد گروگان گیری مسافران در شاهراه بغلان- کندز می گذرد. گروه طالبان ۲۲۰ تن از مسافرانی را که از مسیر کابل به سمت ولایت های بدخشان و تخار در حرکت بودند، گروگان گرفتند. تاکنون بیش از بیست مسافران گروگان گرفته شده از سوی طالبان به شهادت رسیده اند. جاوید فیصل معاون سخنگوی ریاست اجرایی می گوید که یک گروه پنج نفری عاملان اصلی گروگان گیری مسافران در شاهراه بغلان- کندز شب چهارشنبه از سوی نظامیان کشور بازداشت شده اند و تحقیقات از افراد بازداشت شده جریان دارد.

معاون سخنگوی ریاست اجرایی با محکوم کردن رویداد گروگان گیری شاهراه بغلان- کندز، این عمل گروه طالبان را خلاف آموزه های اسلامی می داند و یک بار دیگر بر سرکوب هراس افگنان در کشور تاکید می کند.

ازسوی هم دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع ملی می گوید که هنوز هم هشت تن از مسافران در چنگ گروه طالبان اند و نظامیان کشور عملیات برای نجات آنان را آغاز کرده اند. درهمین حال شمار از فعالان مدنی از حکومت می خواهند که هراس افگنان را سرکوب کند.

این درحالیست که گروه طالبان بامداد روز (سه شنبه ۱۱جوزا/خرداد) ۲۲۰ مسافر را که از مسیر کابل به سمت ولایت های تخار و بدخشان در حرکت بودند گروگان گرفتند. افراد وابسته به گروه طالبان، بیش از بیست تن آنان را شهید کردند و هم اکنون هشت تن دیگر آنان در چنگ هراس افگنان به سر می برند.