ریاست اجرایی بر تطبیق موافقتنامه سیاسی تشکیل حکومت وحدت ملی تاکید می کند. معاون سخنگوی این ریاست می گوید که ضمانت ثبات سیاسی در کشور تطبیق بدون قید و شرط این توافقنامه است. پس از اوج گرفتن تنشها میان ارگ ریاست جمهوری و کاخ سپیدار، شامگاه روز پنجشنبه رییس جمهور و رییس اجرایی برای بار […]

ریاست اجرایی بر تطبیق موافقتنامه سیاسی تشکیل حکومت وحدت ملی تاکید می کند. معاون سخنگوی این ریاست می گوید که ضمانت ثبات سیاسی در کشور تطبیق بدون قید و شرط این توافقنامه است.

پس از اوج گرفتن تنشها میان ارگ ریاست جمهوری و کاخ سپیدار، شامگاه روز پنجشنبه رییس جمهور و رییس اجرایی برای بار دوم با هم دیدار و گفتگو کردند. ریاست اجرایی می گوید که این دیدار در فضای دوستانه برگزار شد و بحث روی استحکام پایه‌های حکومت وحدت ملی، چالش‌ها و فرصت‌ها فرا راه حکومت و راه برون رفت از مشکلات محور اصلی این گفتگو ها بود.

امید میثم معاون سخنگوی ریاست اجرایی با تاکید بر عملی شدن توافقنامه حکومت وحدت ملی به درازا کشیده شدن این روند را به نفع کشور نمی داند و می گوید که هرگونه تاخیر در چگونگی تطبیق توافقنامه سیاسی بی توجهی به خواست مردم است.

پیش از این رهبران حکومت وحدت ملی یکدیگر را به کوتاهی در راستای چگونگی عملی کردن توافقنامه سیاسی متهم کرده اند. معاون سخنگوی ریاست اجرایی هشدار می دهد هر کسی که در تطبیق این توافقنامه کوتاهی کند پیامد های بعدی متوجه آن خواهد بود.

درهمین حال، آگاهان سیاسی از رهبران حکومت وحدت ملی می خواهند که به تنش ها پایان دهند و برای عملی شدن توافقنامه سیاسی تلاش کنند. آگاهان سیاسی می گویند که با ادامه تنش ها میان رهبران حکومت وحدت ملی، هراس افگنان به بخش های از کشور حمله می کنند و اگر تنش ها ادامه پیدا کند، بالای روحیه نظامیان کشور تاثیر بد خواهد گذاشت.