ریاست اجرایی از اداره جدید آمریکا می‎خواهد که در کار مبارزه با تروریزم افغانستان را همکاری کند. قرار است فردا دونالد ترامپ به عنوان چهل و پنجمین رییس جمهور آمریکا حلف وفاداری یاد کند. ترامپ در جریان پیکارهای انتخاباتی اش گفته بود که پاکستان خواستگاه تروریزم است و باید در باره این کشور تجدید نظر […]

ریاست اجرایی از اداره جدید آمریکا می‎خواهد که در کار مبارزه با تروریزم افغانستان را همکاری کند.

قرار است فردا دونالد ترامپ به عنوان چهل و پنجمین رییس جمهور آمریکا حلف وفاداری یاد کند. ترامپ در جریان پیکارهای انتخاباتی اش گفته بود که پاکستان خواستگاه تروریزم است و باید در باره این کشور تجدید نظر شود. ریاست اجرایی با تاکید بر وارد کردن فشارهای دیپلوماتیک بالای پاکستان ازسوی آمریکا از اداره جدید آمریکا می‎خواهد که در کار مبارزه با تروریزم افغانستان را همکاری کند.

هنوزهم از پاکستان به عنوان کشور حامی تروریسم یاد می‎شود. هفته گذشته رییس جمهور غنی در گفتگوی تلفنی با رییس ستاد ارتش پاکستان گفته بود که عاملان رویدادهای اخیر کابل، کندهار و هلمند در پاکستان حضور دارند. مجب الرحمن رحیمی سخنگوی ریاست اجرایی می‎گوید که پاکستان باید از حمایت تروریستان دست بردارد؛ زیرا این وضعیت به نفع کابل و اسلام آباد نیست.

در همین حال سرتاج عزیز مشاور روابط جهانی نخست وزیر پاکستان از افغانستان خواسته است که دست از مقصر خواندن اسلام آباد مبنی بر بدتر شدن اوضاع امنیتی افغانستان بکشد و در عوض سیاست خود را در راستای مذاکرات صلح و ختم شورش‎گری در افغانستان بازنگری کنند.

پیش از این رییس ستادارتش پاکستان گفته است تا زمانی که کابل اتهام علیه پاکستان را متوقف نکند، کشورش در روند گفتگوهای صلح همکاری نخواهد کرد.