ریاست اجرایی می گوید تا زمانی که پاکستان گام های عملی در برابر هراس افگنان بر ندارد تنش ها میان افغانستان و پاکستان همچنان ادامه خواهد داشت. حمله بر یک مسجد در ایالت سند پاکستان روابط افغانستان و پاکستان را بیشتر از هر زمانی دیگر تنش آلود کرده است. حکومت پاکستان پس از این رویداد […]

ریاست اجرایی می گوید تا زمانی که پاکستان گام های عملی در برابر هراس افگنان بر ندارد تنش ها میان افغانستان و پاکستان همچنان ادامه خواهد داشت.

حمله بر یک مسجد در ایالت سند پاکستان روابط افغانستان و پاکستان را بیشتر از هر زمانی دیگر تنش آلود کرده است. حکومت پاکستان پس از این رویداد گذرگاه های مرزی خود را با افغانستان بست و فهرست ۷۶ تن از تروریستان را به افغانستان سپرد؛ تروریستانی که اسلام ادعا می کند در افغانستان پناهگاه دارند. پس از آن حکومت افغانستان نیز سفیر پاکستان را فراخواند و فهرست ۸۵ تن از تروریستان را که در پاکستان پناهگاه دارند، به او سپرد. با این همه پس از تلاش ها برای بهبود روابط میان دو کشور، حمله تروریستی بر شفاخانه چهارصد بستر صورت گرفت. ریاست اجرایی حکومت بهبود روابط میان دو کشور را مشروط بر گام های عملی پاکستان علیه هراس افگنان در خاکش می داند. مجب الرحمن رحیمی سخنگوی ریاست اجرایی می گوید که سر آغاز مشکل با پاکستان حمایت این کشور از تروریستان و زمینه سازی برای فعالیت آنان در افغانستان است و باید پاکستان از این کار دست بردارد. به گفته سخنگوی ریاست اجرایی، تا زمانی که پاکستان گام های عملی در برابر هراس افگنان بر ندارد تنش ها میان افغانستان و پاکستان همچنان ادامه خواهد داشت. آقای رحیمی تاکید می کند که پاکستان نباید از تروریستان برای تحقق اهداف خویش در افغانستان استفاده کند.

با آن که برخی از منابع به رسانه ها گفته اند که کابل به گونه غیر رسمی از اسلام آباد در سازمان ملل متحد شکایت کرده است، اما سخنگوی ریاست اجرایی این خبر را تأیید نمی کند.